Комунальні служби допустили невелику курйозну помилку під час облаштування інклюзивної зони на тротуарі Бесарабської площі, що розташована поблизу однойменного ринку в Печерському районі Києва. Працівники уклали рельєфне покриття для слабозрячих пішоходів, а потім встановили прямо посередині цієї зони дорожні знаки. Це може створити небезпеку для киян, які використовуватимуть рельєфну доріжку, адже слабозрячі можуть не помітити ці знаки і, довіряючи комунальникам, травмувати себе.
Світлини нової пішохідної зони Бессарабської площі, розташованої поряд із грузинським рестораном ChaCha, опублікував у Facebook політолог-міжнародник Олег Саакян, висловивши сумніви щодо того, чи дійсно таке рішення є оптимальним для облаштування інклюзивних пішохідних маршрутів.
“Моє інтуїтивне відчуття та логіка підказують, що це рішення зовсім не коректне. Я маю на увазі стовп, що знаходиться прямо посеред рельєфного покриття,” – зазначив Саакян у своєму дописі.
Насправді, робітники встановили два дорожніх знаки прямо на рельєфній плитці, яка позначає пішохідний шлях для слабозрячих осіб. Один з цих знаків сигналізує про завершення велодоріжки, а інший попереджає про можливий виїзд велосипедистів на проїжджу частину. Варто зазначити, що в цьому місці дорога звужується, і перед виїздом на Хрещатик з Бессарабської площі постійно виникають затори, тому велосипедна доріжка насправді тільки ускладнювала б ситуацію на шляхах.
Що саме спричинило цю незручну ситуацію – формалістичний підхід працівників, які вкладали плитку, дорожньої служби “Центру організації дорожнього руху” (на якому, до речі, базується встановлення нових дорожніх знаків у столиці), чи відповідальних за розробку нового інклюзивного маршруту – поки що залишилося невідомим. Якщо слабозрячі кияни та гості міста зважаться скористатися новим маршрутом, то можна бути впевненим: уникнути травм не вдасться. На перший знак, що вказує на закінчення веломаршруту, було б доречно повісити попередження “місце для удару головою”.
Як у Києві відновили перехід “імені Паніковського” та почали встановлювати сенсорні кнопки на світлофорах
Нагадаємо, що нещодавно Інформатор повідомляв про відкриття нового наземного пішохідного переходу на перетині центральних вулиць, Хрещатика та Прорізної, біля станції метро “Хрещатик”. Цей перехід повторює існуючий підземний перехід, який розташований у тій же місцевості вже тривалий час. Біля нового переходу встановлено світлофор із детекторами руху транспорту.
Також ми повідомляли, що у Києві розпочалося встановлення нових кнопок на світлофорах, які мають сенсори та видають звукові сигнали, що дозволяють почати перехід дороги. Наразі такі системи впроваджуються на пішохідних переходах, що дублюють підземні і наземні переходи, а також на світлофорах, збудованих у 2024 році. Інклюзивні кнопки зі звуковим сигналом мають на меті покращити умови для осіб з порушеннями зору.