Дві причини можливих відключень

Спеціаліст у сфері енергетики та співзасновник громадської організації «Пасажири Києва» В’ячеслав Скриль вказує на два основні чинники, які впливають на роботу електротранспорту:

  1. Фізичне пошкодження мереж або підстанцій, яке ускладнює оперативне відновлення електропостачання. Це стосується як трамвайно-тролейбусних підстанцій, так і систем живлення метро.
  2. Дефіцит генерації, коли електроенергію передати можливо, проте її недостатньо для стабільного функціонування транспорту.

За словами Скриля, після усунення пошкоджень в електромережах відновлення руху електротранспорту у Києві зазвичай займає 1–3 дні, якщо відсутній суттєвий дефіцит електроенергії.

Коли можливе зупинення електротранспорту

Сьогодні чиновники Києва активують тягові підстанції у пріоритетному порядку, тому тролейбуси та трамваї наразі не зазнають відключень. Проте в ситуації нових атак або різкого збільшення дефіциту можуть виникнути короткочасні або тривалі зупинки.

Якщо планові черги відключень для населення не покриють дефіцит, можуть бути додаткові термінові відключення. У такому випадку місцева влада може вирішити скоротити або тимчасово зупинити електротранспорт, щоб перенаправити енергію на житлові райони та критичні об’єкти.

У декількох містах України вже зафіксовано включення тягових підстанцій у графіки відключень, що є неналежним. Також подібна ситуація може трапитися і в Києві.

Перші сигнали проблем у метро

Користувачі вже відзначили короткочасні вимкнення електрики на станціях. Наприклад, на станції «Політехнічний інститут» на деякий час зникало освітлення перону та ескалаторів.

Експерти зазначають, що це локальні аварії, викликані перевантаженнями в мережах. Станції переключаються на резервні джерела живлення за кілька хвилин, тому загрози для пасажирів немає.

Як працюватиме метро у разі блекауту

Метрополітен має пріоритет у харчуванні порівняно з іншими видами електротранспорту, але також залежить від загальних мереж. За умов значних пошкоджень або критичного дефіциту електрики метро може:

  • перейти на мінімальний режим роботи,
  • частково обмежити діяльність,
  • тимчасово зупинитися — якщо всі резервні лінії живлення вичерпані.

У 2022 році метро вже призупиняло своє функціонування після блекауту 23 листопада — коли Київ повністю втратив стабільне живлення і працювало лише на обмежених генераційних можливостях.

Скільки може тривати зупинка метро

В умовах найгіршого сценарію — при пошкодженнях мереж і дефіциті генерації — метро може залишатися недоступним 2–3 дні, поки будуть виконуватись аварійні ремонти та відновлення стабільної подачі електроенергії.

Експерти підкреслюють, що повна заміна електротранспорту автобусами є неможливою: у Києві функціонує близько 330–340 автобусів, у той час як кількість тролейбусів становить 235, а трамваїв — 160. У зв’язку з цим покриття пасажиропотоку метро автобусами технічно є неможливим.

Чому це важливо знати

Київ залишається мішенню для обстрілів, а енергетична інфраструктура є однією з основних цілей. Усвідомлення можливих обмежень в роботі транспорту допомагає мешканцям планувати свої подорожі та бути готовими до змін у разі погіршення енергетичної ситуації.

Створено за матеріалами: kyiv.news

От Олександр

Журналіст, редактор lybid34.kiev.ua