Небезпека, пов’язана з повітряною тривогою, може з’явитися під час поїздки, на зупинці чи при пересадці — тому важливо знати, де знайти укриття. Проблема нестачі укриттів у Києві є надзвичайно актуальною, особливо коли ти не вдома. Саме з цієї причини громадські активісти розробили інтерактивну карту, що дозволяє оцінити безпеку на щоденних маршрутах.
Організація “Пасажири Києва” провела аналіз доступності безпеки 2739 зупинок громадського транспорту в столиці. Активісти звіряли координати зупинок “Київпастрансу” з розташуванням більше ніж чотирьох тисяч укриттів. Результатом став інтерактивний інструмент, де кожна точка позначає відстань від зупинки до найближчого укриття: від зеленого (менше 50 м) до чорного (понад 500 м). Подивитися карту можна за посиланням.
Виявилось, що середня відстань до укриття від зупинки в Києві становить 160 метрів; проте ситуація відрізняється в різних районах. Близько 600 зупинок мають “чорний” статус, що означає відсутність укриттів у радіусі пів кілометра. Найбільше таких зон на Троєщині, Осокорках, Виноградарі, в Жулянах та на Теремках. Також суттєві прогалини спостерігаються у Святошинському та Дарницькому районах, де великі житлові масиви залишаються без оперативного доступу до укриттів.
На півночі проблеми охоплюють райони Лісового масиву, Биківні та вздовж межі з Київською областю. У південній частині зона з “чорними” точками зростає ближче до Одеської траси, зокрема у районах Феофанії, Новосілок, Бортничів. На заході це Чайки, Петропавлівська Борщагівка та Софіївська Борщагівка, де мешкає багато киян, однак транспортна інфраструктура не забезпечує необхідної безпеки.
У центрі ситуація виглядає краще. Зупинки на Подолі, у Шевченківському та частині Солом’янського району здебільшого мають статус “зелені” або “жовті”. Також непогане покриття спостерігається вздовж основних транспортних артерій — Хрещатика, проспекту Перемоги, Повітрофлотського проспекту та вулиці Вадима Гетьмана. У цих районах укриття, зазвичай, розташовані на відстані 100-200 метрів.
Ця карта була створена не лише для пасажирів, але й як інструмент впливу на міську владу. В громадській організації “Пасажири Києва” закликають до облаштування захисних споруд поруч із найбільш завантаженими зупинками, оскільки в іншому випадку під час повітряної тривоги кияни можуть залишитися беззахисними прямо на маршруті.
КП «Київпастранс» потребує нового персоналу: від водіїв до бухгалтерів та від інженерів до контролерів
Нагадаємо, нещодавно Інформатор повідомляв, що у КП «Київпастранс» знову існує дефіцит кадрів, і новий набір співробітників стосується практично всіх столичних депо. Відкрито десятки вакансій для водіїв, слюсарів, електромонтерів, інженерів, контролерів, а також бухгалтерів, майстрів і підсобних працівників. В даний час загальна кількість спеціалістів, необхідних для функціонування Києва, становить 132 вакансії.
Крім того, ми вже згадували, що, поки у Києві — літня спека, пасажири у пошуках кондиціонерів надсилають до Київпастрансу скарги і стикаються з абсурдними відповідями. Виникають цікаві подробиці щодо рівня обізнаності комунальних чиновників: вони іноді не знають характеристики транспорту, яким керують.