Російська роздрібна торгівля опинилася у стані кризи – за дев’ять місяців 2025 року кількість нових брендів зменшилася майже на 40%, а до кінця року, за прогнозами, скоротиться удвічі.
Причинами цього стали обвал купівельної спроможності, зростання орендних ставок та проблеми з отриманням кредитів, які призвели до фактичного зупинення розвитку fashion-ринку в Росії.
Протягом січня-вересня в РФ було зафіксовано появу лише 27 нових брендів – удвічі менше, ніж минулого року. Магазини косметики масово закриваються, нових взуттєвих марок практично немає, а частка закритих магазинів одягу в торгових центрах Москви досягла 38%.
Більшість нових брендів зараз обирають онлайн-формат, переходячи на маркетплейси, оскільки відкриття офлайн-магазину стало справжньою розкішшю.
Ринок зможе почати відновлюватися лише за умов стабілізації економічної ситуації та зниження ставок за кредитами. Подібна криза вже спостерігалася у 2015 році, коли відновлення роздрібної торгівлі тривало майже три роки.
Крім того, в Росії спостерігається масове звільнення працівників на підприємстві «АвтоВАЗ», внаслідок чого фаховим робітникам пропонують альтернативні можливості підробітку, наприклад, на прибиранні підсобних приміщень.