Екс-мер Києва Леонід Косаківський висловив занепокоєння щодо якості послуг, що надаються житлово-експлуатаційною конторою у його районі. Він зазначає, що після аварії, яка сталася у його мікрорайоні (Липки), гаряче водопостачання було відновлено практично всім будинкам. Єдиним виключенням лишилася багатоповерхівка, де проживає він, через начебто конфлікт між приватною компанією та Держуправлінням справами.
Свою думку колишній міський голова та глава КМДА (1995-1997 роки) Леонід Косаківський поділився у Facebook. Він розповів, що в одному з найпрестижніших районів Києва, Липках, нещодавно сталася аварія, яка призвела до тривалої відсутності гарячої води у мешканців, поки тривали ремонтні роботи. Однак, навіть після завершення робіт Київтеплоенерго, ситуація не покращилася. Керуюча компанія у Печерському районі Києва, ЖЕД “Липкижитлосервіс”, вирішила залишити мешканців його багатоповерхівки без води на вихідні дні.
“У нашому будинку воду так і не під’єднали, хоча всі сусідні будинки вже отримали гарячу воду. ЖЕК спить, у них вихідні. Вони не можуть відкрити кран у бойлерній, яка у нас єдина в цьому районі. Бо з ними “контри”, – повідомив Косаківський у соцмережі.
За словами екс-міського голови, він уже зрозумів, що телефонувати комусь або намагатися з’ясувати, “хто відповідальний”, – справа безперспективна. Комунальні служби, за його словами, обіцяють вирішення проблеми, але нічого не роблять (або “відморожуються”, – зазначив він у Facebook). Але деякі з його сусідів ще сподіваються на справедливість та борються з “жеківськими неробами”, у даному випадку йдеться про “Липкижитлосервіс”.
“При мені (за час моєї каденції – Ред.) в цій ситуації був би справжній розбір польотів, і вони вже б на наступний день не працювали”, – написав Косаківський, “тегнувши” у дописі Наталію Кондрашову, голову Печерської РДА, під керівництвом якої й діє “Липкижитлосервіс”.
До свого посту Косаківський додав кілька скріншотів з “домового чату”, де сусіди описали свої зусилля в боротьбі за справедливість з комунальниками. Мешканці намагалися зв’язатися з аварійною диспетчерською району, проте їм повідомили, що виїжджають тільки на “аварійні” ситуації, й порадили почекати, поки працівники керуючої компанії вийдуть на роботу. Гаряче водопостачання було відновлено вже чотири дні тому.
Цікавий момент: в коментарях мешканці пишуть, що повільність “ЖЕКу” викликана конфліктом між керуючою компанією та Держуправлінням справами при президенті. Саме на балансі ДУСі знаходиться багатоповерхівка, в якій мешкає Косаківський, і тому “Липкижитлосервіс” не може належним чином виконувати свої обов’язки щодо надання послуг.
Як комунальні керуючі компанії переобралися й відразу підвищили тарифи, аби заробити “зайві” 8 млрд грн на рік
Нагадаємо, Інформатор висвітлював скандал з конкурсом на призначення управителів багатоквартирних будинків, що стався в Києві на початку 2025 року. У всіх 10 районах перемогу здобули комунальні керуючі компанії, навіть незважаючи на те, що частина альтернативних цінових пропозицій була у півтора рази дешевшою й мала нижчі ціни. Після цього комунальники підвищили вартість послуг з управління для киян у два рази.
Згодом ми писали, що сума, яку кияни заплатять у вигляді квартирних платежів за підвищення тарифів на утримання будинків, становить 8 млрд грн на рік. Таку суму отримають управляючі компанії. При цьому немає ані механізмів контролю за якістю послуг, ані економічної обґрунтованості нового тарифу. У КМДА пояснюють, що мешканці мають право самостійно обирати чи змінювати себе управителів – на свій розсуд.