Київська влада планує підвищити тарифи на проїзд у громадському транспорті. Це, як стверджують, пов’язане з вилученням Верховною Радою 8 млрд грн з бюджету столиці. Департамент фінансів КМДА повідомляє про серйозні ризики для фінансування основних напрямків міського господарства, зокрема збереження помірних тарифів на перевезення пасажирів.

Відповідний документ опублікував депутат Верховної Ради Олексій Гончаренко в соціальних мережах. Це детальна записка від керівника Департаменту фінансів КМДА, Володимира Репіка, до міського голови. У ній зазначається, що нестача доходів бюджету Києва у розмірі 8 млрд гривень у 2025 році призведе до ризиків фінансування ключових напрямків міського господарства, у тому числі збереження тарифів на перевезення в міському транспорті на довоєнному рівні.

Головний фінансист КМДА закликав Віталія Кличка дати розпорядження департаментам транспортної інфраструктури та економіки розглянути “можливість встановлення тарифної моделі” в міському транспорті на середньострокову перспективу. Також він пропонує переглянути вже встановлені тарифи “з урахуванням змін, що відбулися з 2020 року”.

У своєму дописі нардеп Гончаренко прогнозує невідворотне підвищення тарифів на проїзд у міському метро та наземному транспорті. На його думку, причиною цього є ухвалене парламентом рішення про вилучення з бюджету Києва 10% податку на прибуток, які зазвичай направляються до столиці.

“Тарифи на громадський транспорт у Києві зростуть, оскільки Офіс вилучив 8 млрд грн на премії чиновникам. Ось документ Департаменту фінансів КМДА, в якому зазначено: 8 млрд мали спрямовуватися на транспорт, дороги, школи та лікарні. Ці гроші були вкрадені у киян. Київ не зможе підтримувати старі тарифи на проїзд через створену “слугами” бюджетну дірку – це величезна проблема”, – пояснив депутат.

Тарифи на метро й наземний транспорт у Києві можуть зрости через вилучені з бюджету міста 8 млрд грн 2

На сьогодні вартість проїзду в комунальному транспорті Києва (автобус, трамвай, тролейбус, метрополітен, фунікулер) становить 8 гривень за поїздку. Для власників “Карти киянина” поїздка обходиться ще дешевше — 6,5 грн у наземному транспорті. Тарифи в Києві востаннє переглядали п’ять років тому, у 2020 році. Міський голова неодноразово запевняв, що тарифи для містян не підвищуватимуться до завершення війни, підкреслюючи соціальний аспект транспорту.

Ціна однієї поїздки може зрости до 24-25 гривень: коментарі з КМДА

Нагадаємо, що обговорення питання щодо вилучення з бюджету Києва 8 млрд грн почалося в липні 2025 року. Йдеться про 10% податку на прибуток, які зазвичай надходять до столичного бюджету. Ідею вилучення коштів в міській владі сприймають як черговий крок проти місцевого самоврядування. При цьому “Слуги” (автори ініціативи) та пов’язані з ними депутати стверджують, що ці гроші підуть на оборону столиці, зокрема на розгортання системи ППО, яку нібито Віталій Кличко не хоче фінансувати з бюджету.

Останній раз питання підвищення тарифів на міський громадський транспорт піднімали рівно рік тому, у серпні 2024 року. Тоді очільник відповідного департаменту КМДА Руслан Кандибор називав конкретні суми: з 6,5 грн (для киян, які користуються Карткою киянина) та 8 грн (для гостей міста) тариф мав би зрости до 24-25 грн за поїздку. Як свідчив він, цього вистачить на добудову зеленої гілки метро на Виноградар та оновлення самого транспорту.

Від admin

З приводу питань по сайту та реклами звертайтесь на info@lybid34.kiev.ua | Увага! Адміністрація сайту не несе відповідальності за розміщений контент на сайті, весь контент було взято з відкритих джерел.