Підвищення вартості проїзду у київському громадському транспорті може стати “лякалкою”, що підкреслює хибність рішення забрати з міського бюджету 8 млрд грн. Це стосується 10% податку на прибуток, які зазвичай спрямовуються до столиці, але цього року Верховна Рада вирішила перенаправити їх до резервних фондів. У той же час, місто не використовує значні суми – у бюджеті Києва на 2024 рік залишилося 15 млрд грн невитрачених коштів.
Про це повідомила громадська організація “Пасажири Києва” у своєму пості на Facebook. На думку авторів та членів ГО, інформацію про можливе підвищення тарифів “злили” народному депутату Олексію Гончаренку, і він використав її, щоб підкреслити, що не варто було забирати 8 млрд грн у Києва з податку на надприбутки банків.
“Насправді, лише за минулий рік у Києва залишилось 15 млрд грн невитрачених коштів, а питання неефективного використання мільярдів гривень КМДА залишаються актуальними… Київавтодор щороку витрачає понад 2 млрд грн на капітальні ремонти вулиць. І приблизно стільки ж затрачає замовник будівництва Подільського мосту, який цього року ще й розпочав реконструкцію вул. Стеценка за 2,5 млрд грн”, – зазначили “Пасажири Києва”.
Активісти також відзначили, що замість інвестування в інфраструктуру для зменшення собівартості перевезень міська влада спочатку перекладає асфальт “по 20 тисяч грн за 1 кв.м”. Про реконструкцію трамвайної мережі на Лівобережжі, оголошену ще у 2020 році, нині вже не йдеться.
“З листа, оприлюдненого Гончаренком, ми також дізналися, що зараз місто компенсує витрати на перевезення лише на 81% і повинно витратити цього року 9 млрд грн. 19%, що залишились, становлять ті ж кошти Київавтодору на непотрібні капремонти”, – зазначають “Пасажири Києва”.
Однак, у ГО додають, що питання підвищення тарифів стало зрілим вже давно, адже вони не переглядалися останні 5 років, а проїзд у громадському транспорті Києва є одним з найдешевших в Україні. Проте тарифи слід розраховувати, орієнтуючись на європейські стандарти: підвищуючи ціну за разову поїздку, варто відповідно здешевити таку поїздку для власників проїзних. Також варто ввести безпересадковий квиток на 90-120 хвилин.
Який документ оприлюднив Гончаренко і що пояснили у Верховній Раді щодо 8 мільярдів
Нагадуємо, що в середу, 27 серпня, Інформатор посилався на нардепа Олексія Гончаренка, який повідомив, що влада Києва готується до підвищення вартості проїзду в громадському транспорті. Це стало першим наслідком вилучення Верховною Радою 8 млрд грн з бюджету столиці. Принаймні, Департамент фінансів КМДА повідомляє про суттєві ризики фінансування ключових напрямків міського господарства, включно з підтримкою низьких тарифів на перевезення пасажирів.
Раніше повідомлялося, що Верховна Рада забрала з бюджету Києва 8 млрд грн – це 10% податку на прибуток, який зазвичай спрямовується до столичної скарбниці. За словами депутатів, ці кошти мають бути спрямовані на національну безпеку та оборону. Однак Віталій Кличко запевняв, що кошти можуть бути використані на різні потреби, включаючи порятунок “Укрзалізниці”, що має далекий стосунок до столиці.