Скіф зі S.T.A.L.K.E.R. 2 співпрацює з ДСНС для порятунку життів в Україні.
Приблизно 23% території держави залишається потенційно небезпечною через мінно-вибухові предмети, що вимагає розмінування. З метою підвищення обізнаності про мінну загрозу, особливо серед молоді, Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС) ініціювала спільний проект зі Скіфом — персонажем відомої гри S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, розробленої компанією GSC Game World.
Проект об’єднує ігровий світ та реальні правила безпеки, щоб передати підліткам важливі знання.
Скіф як приклад безпечної поведінки
Скіф демонструє, як діяти в небезпечних ситуаціях:
- Не ризикувати без нагальної потреби; герой нагадує, що обережність є запорукою життя.
- Дотримуватись правил; навіть у грі, і особливо у реальному житті, важливо слідувати перевіреним інструкціям.
- Уникати підозрілих предметів; Скіф попереджає, що не слід торкатися нічого, що може бути небезпечним.
«Вибухонебезпечні предмети підступні. Їх не можна помітити одразу, а помилка може бути фатальною. Не торкайся нічого підозрілого! Справжня сміливість полягає в обережності», — звертається Скіф до гравців.
Хто такий Скіф
Скіф, в реальному житті — Євген Мартиненко, є головним героєм гри S.T.A.L.K.E.R. 2: Серце Чорнобиля. Його прізвисько стало символом відваги та обережності у зоні, і зараз він допомагає ДСНС навчати українців правилам мінної безпеки.
- Вік: 25 років
- Угруповання: Одинаки
- Зброя: Пістолет Скіфа, Гвинтар-ВС
- Костюм: Куртка новачка, комбінезон Х7
- Актор: Володимир Захаренков
- Озвучення: Дмитро Гаврилов
- Статус: Живий (у закінченні Іскри — зомбований)
Біографія
Євген народився в маленькому містечку та закінчив школу зі срібною медаллю. У дитинстві він любив читати і, мабуть, ще більше — битися. Після служби в армії за контрактом, він почав займатися торгівлею «пустишками» — артефактами, які втратили свої властивості.
Одного вечора аномалія зруйнувала його квартиру, залишивши особливий артефакт. Не маючи грошей на нове житло, Євген звернувся до професора Германа з НДІЧАЗ. Професор запропонував йому перезарядити артефакт у Зоні з допомогою сканера «ТОПАЗ», що могло принести великі гроші. Так Євген отримав прізвисько Скіф і вирушив у Зону з професором.
Характер та особистість
Скіф має складний характер: він не дуже охоче говорить, але не боїться братися за справу. У всіх кат-сценах він носить респіратор, що закриває більшу частину його обличчя. Його товариш у Зоні — Ріхтер.
Переваги інтерактивного підходу
Використання ігрового персонажа в навчанні безпеці має декілька очевидних переваг:
- Залучення підлітків — S.T.A.L.K.E.R. 2 популярний серед молоді 14–17 років, які часто нехтують небезпеками через недостатню обізнаність.
- Яскравий приклад поведінки — герой демонструє конкретні дії, які можна адаптувати до реального життя.
- Інноваційний формат — поєднання ігрового контенту з освітніми елементами робить навчання цікавим та доступним.
- Підвищення обізнаності — цей проект допомагає запам’ятати правила безпечної поведінки у випадку виявлення вибухонебезпечних предметів.
Орієнтація на вразливу аудиторію
Згідно з дослідженням ЮНІСЕФ та Rating Group (2024), підлітки віком 14-17 років є найбільш схильними до ризикованої поведінки в небезпечних зонах. Спецпроект зі Скіфом має на меті зрозуміло і доступно навчити молодь уникати небезпечних ситуацій, використовуючи персонажів, яким вони довіряють і на яких орієнтуються.
Інтерактивні проекти в цьому стилі доводять, що поєднання культури геймерів із важливою інформацією з безпеки може стати ефективним інструментом профілактики нещасних випадків.