«Схема, схожа на бартер, організована таким чином: іранська нафта постачається до Китаю, найбільшого клієнта Тегерана, в той час як китайські компанії, підтримувані урядом КНР, займаються будівництвом інфраструктури в Ірані», – йдеться в повідомленні.
Згідно з даними, у цій схемі активно бере участь велика китайська страхова компанія Sinosure, а також корпорація експортно-кредитного страхування, яка є частиною глобальної ініціативи Пекіна під назвою «Один пояс, один шлях», і фінансова організація Chuxin, інформація про діяльність якої зберігається у суворій таємниці.
Операції виконуються в обхід міжнародної банківської системи, а більшість розрахунків здійснюється на бартерній основі, згідно з якою іранська сторона не отримує грошові виплати за продаж нафти, замість цього уряд Китаю фінансує будівництво інфраструктурних об’єктів на території Ірану.
Лише минулого року за цією схемою близько $8,4 мільярда у китайських платежах за іранську нафту було інвестовано у великі інфраструктурні проєкти, реалізовані Китаєм в Ірані.
Видання також зазначає, що між Пекіном і Тегераном існує таємна угода, згідно з якою Китай зобов’язався інвестувати близько $25 мільярдів у будівництво інфраструктури в Ірані з початку цього століття. Однак точна сума коштів, на які насправді було витрачено на такі проєкти, поки що залишається незрозумілою, хоча з 2021 року обсяг інфраструктурних робіт Китаю в Ірані значно зріс.
Крім обслуговування платежів за нафту, Іран також використовує нафтові доходи для закупівлі китайських товарів, що допомагає задовольнити споживчий попит в країні.
Китай залишається найбільшим імпортером енергоносіїв з Ірану й у першій половині цього року щодня імпортував приблизно 1,4 млн барелів, хоча з 2022 року не надавав жодних офіційних звітів щодо закупівель іранської нафти у своїй митній статистиці. За даними аналітичної компанії Kpler, близько 90% експорту нафти з Ірану зараз спрямовується до Китаю, що забезпечує підтримку іранської економіки, з якою виникли труднощі через санкції.
Фото: Ricardo on Unsplash