У центрі Києва на Софійській площі презентували масштабну інсталяцію, яка стане “офіційним” арт-об’єктом від України на міжнародному фестивалі Burning Man 2025 у США. Її форма стилізована під дитячий малюнок грозової хмари (проста й тривожна водночас), а час від часу інсталяція оживає спалахами блискавки й гуркотом грому. Власне, меседж простий: світ має бути готовим до небезпеки й викликів, такою є й назва хмари-інсталяції, “Get Ready!”
Про презентацію інсталяції “Black Cloud” — нового українського арт-об’єкту, який цього року представлятиме Україну на Burning Man 2025, розповіли у команді проєкту Ukrainian Witness. Ця масштабна повітряна інсталяція складається з 45 менших “хмаринок” (на їхній пошив пішло 4 кв км чорної тканини), і має вагу у 7 тонн. А ще, вона 30 метрів завдовшки, 17 метрів завширшки й 15 – у висоту. Нині вона представлена на Софіївській площі.
“Black Cloud” символізує численні загрози — від глобальних криз до особистих викликів — які залишаються невисловленими або непоміченими, доки раптово не з’являються над головою. Ми надали їм форму, вагу й присутність. Це не декорація — це сигнал. Це розмова, яку потрібно почати до того, як стане запізно”, — розповідає художник інсталяції Олексій Сай.
Інсталяція у формі гігантської чорної хмари з блискавками виконана в стилі дитячого малюнка. Вона має потужне звукове оформлення — глядачі чують реальні звуки вибухів та обстрілів Запоріжжя. Власне, Чорна хмара, каже художник, – не лише мистецький об’єкт, а й емоційна метафора сучасного стану світу: тривожна, нависаюча, гучна і водночас “спокусливо м’яка за формою”.
Водночас, у Мережі вже є й критика об’єкту. Так, мистецтвознавиця, арт-оглядачка Лєна Чиченіна вважає цю інсталяцію гіршою, ніж та, яку Україна представила на Burning Man минулого, 2024-го, року: не така промовиста.
“Минулорічний проєкт I’m Fine вистрелив неймовірно. І на аудиторію фестивалю, і на нашу. У мене повно знайомих, які досі мають на обкладинках у соцмережах ті зображення… Я вважаю, що ця робота буде не такою розтиражованою і тригерною у нас як I’m Fine, проте так само має хороший потенціал для Burning Man. А нам саме це і потрібно – вплив на конкретно аудиторію цього фестивалю”, – зауважила Чиченіна у дописі на Facebook.
Втім, арт-критикеса таки зауважила, що аполітична аудиторія Burning Man все ж зчитає акуратний і делікатний натяк на “великі проблеми”. Ще й у пустелі, каже вона, ефект від інсталяції буде значно більшим, ніж на Софіївській площі (аж надто якщо додати “візуальний ефект” у вигляді Ахтема Сейтаблаєва, який читатиме Хвильового, та суперспецефект – гурт DakhaBrakha).
“Я так розумію, що план такий: заманювати жертву цікавою формою і всякими штуками, а у комунікації вже впарювати те, що нам треба”, – резюмує Чиченіна.
Побачити арт-об’єкт можна буде на Софіївській площі лише до 12:00 9 червня. Одразу після цього арт-об’єкт вирушить до штату Невада, де й відбувається фестиваль Burning Man. Цей захід щорічно проходить у пустелі Блек-Рок (Невада, США) і триває з 24 серпня до 1 вересня 2025 року. Подія збирає тисячі людей з усього світу навколо мистецтва, радикального самовираження та тимчасової спільноти Black Rock City.
Як “Битва за світло” від ДТЕК отримала премію у світі комунікацій, а Біба і Боба – ні
Нагадаємо, раніше Інформатор писав про те, що ДТЕК отримав перемогу на престижній премії SABRE Awards х комунікаційною кампанією “Битва за світло”. Інсталяція, що наочно передає масштаб руйнувань критичної інфраструктури через обстріли, стала однією з найпотужніших візуальних історій про війну. А метою кампанії є привернення уваги суспільства до наслідків масованих обстрілів української енергосистеми.
Також ми розповідали, що у Дніпровському районі Києва, неподалік станції метро “Дарниця”, з’явилася нова інсталяція. Її облаштували комунальники з Управління зелених насаджень Дніпровського району просто на транспортній розв’язці-трикутнику поруч з парком Перемога, навпроти готелю “Братислава”. Композицію, що складається з двох кумедних бджілок, пустуни з КП УЗН району назвали “Біба та Боба”.