У Російській Федерації з 2026 року планують повністю ліквідувати субсидії для підтримки авіаперевізників.

Згідно з інформацією, уряд РФ має намір зменшити фінансування програми “Виробництво літаків і вертольотів” у 2026 році в 1,6 рази – з 139,6 млрд до 85,7 млрд рублів. У 2027 році витрати також знизяться – з 109,7 млрд до 86,9 млрд рублів (зменшення на 21%).

Найзначніше скорочення торкнеться державної підтримки авіакомпаній, які оновлюють свій парк для внутрішніх перевезень: у 2026 році субсидії зникнуть повністю, тоді як у 2025 році вони становили 1,3 млрд рублів, скоротившись з початкових 4,1 млрд рублів. Компенсації витрат на технічне обслуговування літаків також зменшаться – з 6,1 млрд у 2025 році до 3,6 млрд рублів у 2026 році.

Водночас, офіційні органи Москви звинувачують авіакомпанії у недотриманні стандартів технічного обслуговування, що призводить до збільшення кількості аварій. Після введення санкцій російські перевізники втратили доступ до західних літаків, і основне навантаження лягло на старі радянські моделі Ан-2, Ан-24 та вертольоти Мі-8, яким вже понад пів століття. Їх інтенсивна експлуатація значно підвищила рівень аварійності.

Для ремонту старих літаків використовують деталі зі складів або розібраних літаків. Молоді пілоти не хочуть працювати на техніці, яка старша за них, тоді як досвідчені фахівці масово залишають професію. В результаті, багато компаній не здатні дотримуватися вимог авіаційних норм, оскільки виробництво більшості їх літаків було припинено ще за часів СРСР, – пояснили у відомстві.

Як наслідок підвищення аварійності, рівень смертності в авіакатастрофах значно зріс. Кількість загиблих у катастрофах комерційної авіації в Росії з початку року перевищила загальні цифри за два попередні роки, навіть попри те, що 2025 рік ще не завершився.

Протягом дев’яти місяців сталося чотири аварії, в яких загинули 53 особи. Для порівняння, у 2024 році було зафіксовано 17 інцидентів з 37 жертвами, а у 2023-му – вісім катастроф з 12 загиблими.

Смертність також зросла у авіації загального призначення: у 2024 році сталося 40 інцидентів, в результаті яких загинуло 64 особи, тоді як роком раніше було зафіксовано лише 21 інцидент з 20 загиблими.

Російські авіакомпанії, після відмови Казахстану, Катару, Кувейту та Ефіопії надати літаки в оренду, почали використовувати внутрішні резерви для компенсації нестачі.

Від admin