Залізничний колапс. Поїзд «Інтерсіті» Київ–Харків подолав майже 12 годин у дорозі, а пасажири змушені були йти пішки в темряві.

Після нової хвилі масованих нападів на енергетичну та транспортну інфраструктуру, залізничне сполучення в країні зазнало суттєвих збоїв. Наприклад, швидкісний поїзд «Інтерсіті+» № 720 Київ – Харків, який зазвичай долав дистанцію за п’ять годин, провів на рейсах майже 12 годин, вказуючи на параліч транспортної системи. Ситуація погіршилася через міжнародні рейси, де людям довелося фактично йти пішки по коліях.

Хроніка залізничного колапсу. Збої в графіках

Найбільші затримки спостерігалися на східних та центральних напрямках, де через пошкодження електромереж «Укрзалізниця» була змушена перейти на тепловозну тягу.

Серед найбільших затримок пасажирських поїздів:

  • № 720 Київ – Харків. Замість звичних 5 годин, поїзд затримався на понад 6 годин 30 хвилин (по офіційних даних на ранок 8 листопада), а реальна затримка перевищувала 12 годин.
  • № 93/94 Хелм – Харків-Пас. Затримка склала +8 годин 40 хвилин, що є критично важливим показником для міжнародного сполучення.
  • № 21/22 Харків – Львів. Відставання від графіка сягнуло понад 9 годин 24 хвилини.
  • Інші східні рейси. Значні затримки були також у поїздів до Ужгорода, Ізюма та Гусарівки (від 4 до 9 годин).

Драматичні деталі. Пішки у суцільній темряві

Одним із найяскравіших епізодів стала історія пасажирів міжнародного поїзда, що прямував із польського Хелму. Через пошкодження інфраструктури потяг не зміг дістатися Полтави.

Пасажири змушені були евакуюватися та йти пішки вздовж колії в умовах повного знеструмлення і темряви, щоб дістатися до більш безпечних місць або альтернативного транспорту, організованого залізничними службами. Ці ситуації підкреслюють не лише логістичні, а й гуманітарні проблеми, що несуть наслідки війни.

Реакція «Укрзалізниці»: перехід на тепловози

У зв’язку з пошкодженнями контактної мережі на деяких ділянках, особливо у Полтавській та Харківській областях, рух поїздів було забезпечено резервними тепловозами. Хоча це дозволило зберегти сполучення, використання тепловозів значно повільніше та впливає на час в дорозі.

«У зв’язку з ворожими атаками та пошкодженнями залізничної інфраструктури, ряд поїздів рухається з великими затримками. Ми робимо все можливе для відновлення графіка, залучаючи резервні локомотиви, проте просимо пасажирів враховувати, що безпека та збереження життя залишаються нашим пріоритетом», – підкреслюють у пресслужбі «Укрзалізниці».

Наслідки та компенсація

Збої в русі мали каскадний ефект, впливаючи як на міжнародні, так і на приміські сполучення.

Наслідки для пасажирів та сполучення:

  • Приміські рейси. У Полтавській та Харківській областях затримки приміських поїздів сягали 1,5–2 години.
  • Компенсація. Для пасажирів поїзда №725 Харків – Київ була організована доставка електричкою до Полтави для подальшої посадки.
  • Інформування. «Укрзалізниця» закликала пасажирів регулярно перевіряти статус своїх рейсів через офіційні канали.

Подібні атаки продовжують призводити до дестабілізації ключових транспортних шляхів, перетворюючи навіть найшвидші маршрути на справжнє випробування для пасажирів, які змушені витрачати години в дорозі або шукати порятунку в піших маршрутах коліями.

Від Олександр

Журналіст, редактор lybid34.kiev.ua