«Київпастранс» витратить понад 130 млн грн на нову тягову підстанцію для тролейбусів.

Комунальне підприємство «Київпастранс» оголосило тендер на закупівлю модульної комплектної тягової підстанції з орієнтовною вартістю 131 581 566,67 гривень. Це придбання заплановане в рамках робіт 2025 року.

Нова підстанція повинна забезпечити електропостачання для тролейбусних ліній, що обслуговують п’ять маршрутів.

У пресслужбі підприємства наголошують, що нинішня підстанція вичерпала свій ресурс: вона введена в експлуатацію ще в 1962 році, розміщена в аварійному приміщенні, а її електрообладнання вже застаріло.

«Встановлення сучасної модульної комплектної підстанції підвищить надійність і якість електропостачання тролейбусних ліній завдяки сучасним системам захисту, контролю, моніторингу та керування», — повідомили в «Київпастрансі».

Чому оновлення — нагальна потреба

Поточна підстанція, яка живить тролейбусні маршрути, збудована у 1962 році — тобто її експлуатація триває понад 60 років. За інформацією підприємства, вона не відповідає сучасним вимогам безпеки та експлуатації: приміщення має ознаки аварійності, а внутрішнє обладнання повністю відпрацювало свій ресурс.

Через це можливі збої в подачі електроенергії, що впливає на рух тролейбусів — як на регулярність графіків, так і на комфорт та безпеку пасажирів. Нова підстанція повинна забезпечити стабільне та безпечне живлення і зменшити ризики аварій.

Переваги модульної підстанції

  • Сучасні системи контролю та захисту — нове обладнання передбачає моніторинг і автоматичне керування, що підвищує рівень безпеки та оперативності реагування.
  • Кращі екологічні та пожежні показники — сучасні рішення відповідають вимогам з екологічності й протипожежної безпеки, на відміну від застарілих установок.
  • Надійне живлення для тролейбусів п’яти маршрутів — це дозволить зменшити кількість перебоїв у роботі контактної мережі.
  • Підтримка реформ та програм модернізації транспорту — оновлення інфраструктури відповідає загальній стратегії розвитку громадського транспорту.

Контекст: модернізація транспорту у 2025 році

Окрім заміни тягових підстанцій, «Київпастранс» у 2025 році ініціює й інші закупівлі — зокрема нові низькопідлогові тролейбуси та автобуси. Наприклад, у вересні 2025 року планується тендер на придбання 40 низькопідлогових тролейбусів із безбар’єрним доступом та 20 автобусів малої місткості.

Ці закупівлі є частиною ширшої програми оновлення рухомого складу та транспортної інфраструктури з метою підвищення якості пасажирських перевезень у місті.

Згідно з планами модернізації, оновлення має охопити як підстанції, так і рухомий склад, контактні мережі та стандарти обслуговування пасажирів.

Що зміниться для мешканців — очікувані результати

Якщо тендер пройде успішно і модульну підстанцію встановлять до кінця 2026 року, пасажири та мешканці можуть розраховувати на такі покращення:

  • стабільніший рух тролейбусів без частих перебоїв, спричинених аваріями підстанцій;
  • вищий рівень безпеки та зниження ризику аварій завдяки сучасному обладнанню;
  • покращення якості перевезень і комфортніші умови для пасажирів;
  • поетапне оновлення застарілої інфраструктури громадського транспорту відповідно до плану розвитку «Київпастранс».

Підсумовуючи, модернізація тягових підстанцій — це не лише технічна заміна обладнання, а важливий стратегічний крок для забезпечення надійної та безпечної роботи електротранспорту столиці. Встановлення сучасної модульної підстанції підвищить стабільність тролейбусних ліній, зменшить ризики аварій і перерв у русі, а також створить основу для подальшого масштабного оновлення громадського транспорту, роблячи його більш комфортним, екологічним і безпечним для кожного мешканця Києва.

Створено за матеріалами: 44.ua

Від Олександр

Журналіст, редактор lybid34.kiev.ua