Швидкість пересування містом зросла в ціні – київська поліція посилила контроль за дотриманням максимальної швидкості руху. Цієї весни в столиці стало майже вчетверо менше ділянок, де дозволена швидкість до 80 км/год. Тепер патрульні слідкують за дотриманням швидкісного режиму на інших маршрутах, де порушення найбільш часті і небезпечні.
Про посилення контролю над дотриманням максимальних швидкостей патрульна поліція Києва повідомила у своєму офіційному Telegram-каналі. На столичних дорогах чергують патрульні з пристроями TruCam, які фіксують перевищення швидкості в зонах, де стаються аварії з серйозними наслідками. Інспектори підкреслюють, що контролюють не “безпечну”, а чітко встановлену правилами швидкість.
За перевищення швидкості на понад 20 км/год штраф становить 340 грн, а на понад 50 км/год – 1700 грн. Радари встановлені у наступних місцях:
- проспект Миколи Бажана;
- проспект Берестейський;
- Набережне шосе;
- проспект Броварський;
- проспект Академіка Палладіна;
- Столичне шосе;
- Кільцева дорога (від проспекту Берестейського до площі Одеської); вулиця Академіка Заболотного;
- вулиця Борщагівська;
- проспект Соборності;
- Новоірпінська траса;
- Гостомельське шосе;
- бульвар Лесі Українки.
Поліція нагадує: навіть якщо встановлена швидкість не перевищена, це не свідчить про безпечність руху. Безпечна швидкість – це така, яка дозволяє водієві повністю контролювати автомобіль у конкретних умовах. Вона залежить від погодних умов, стану дороги, трафіку та оглядовості. Якщо вибрати занадто високу швидкість, навіть у межах дозволеної, водій може не встигнути зреагувати на зміни у дорожній ситуації, зокрема, уникнути зіткнення або зупинитися перед перешкодою. Це життєво важливо як для водія, так і для пішоходів, велосипедистів чи інших водіїв, які його оточують.
Приклади наслідків ігнорування правил демонструють нещодавні випадки, надані Патрульною поліцією Києва. У центрі столиці патрульні зупинили Bentley, що їхав з швидкістю 198 км/год. Водію було виписано штраф за перевищення на понад 50 км/год, у розмірі 1700 грн, а також попередження про недопущення таких дій у майбутньому. Ще один інцидент стався в Святошинському районі, де Audi рухалася зі швидкістю 148 км/год – цей водій також був притягнутий до відповідальності за такою ж статтею та отримав аналогічний штраф.
Цього року у Києві також зменшили кількість ділянок, де сезонно можна рухатися зі швидкістю до 80 км/год. З запланованих сімнадцяти залишилися лише чотири – через високу небезпечність і смертельні випадки у 2024 році. З 1 квітня до 1 листопада підвищену швидкість дозволено лише на наступних ділянках: Набережне шосе (від Поштової площі до Наддніпрянського шосе), проспект Романа Шухевича (від Північного мосту до вулиці Оноре де Бальзака), проспект Степана Бандери (від вулиці Йорданської до Північного мосту) і вулиця Набережно-Рибальська — тільки в напрямку до Гаванського мосту.
Скорочення швидкості: як активісти зверталися до Ткаченка та що вирішила міська влада
Нагадаємо, у березні 2025 року Інформатор повідомляв, що в Києві семеро громадських організацій об’єднали сили, щоб запобігти сезонному підвищенню швидкості на ряді вулиць. Вони звернулися до голови КМВА Тимура Ткаченка з проханням скликати робочу нараду з Департаментом транспорту КМДА, Управлінням патрульної поліції столиці, і скасувати підвищення швидкості.
Додатково, ми зазначали, що у 2025 році в Києві переглянули перелік ділянок, де дозволено рух зі швидкістю до 80 км/год. Кияни, які активно підтримували петицію на заборону сезонного підвищення швидкості, мають бути частково задоволені. Хоча не всі небезпечні ділянки були “скасовані”, загалом їх залишилося лише чотири з семнадцяти.