Російська залізнична монополія призупинила реалізацію проєкту вартістю 10 мільярдів доларів, метою якого було підвищення експорту сировини до Китаю, найбільшого торгового партнера Росії. Це рішення пов’язане із фінансовими труднощами.
Про це повідомляє The Moscow Times.
Заступник гендиректора «РЖД» Андрій Макаров зазначив, що реалізацію проєкту розширення Байкало-Амурської магістралі та Транссибу відкласти, щонайменше, до 2026–2027 років. За його словами, компанія планувала розпочати роботи вже в цьому році, проте плани змінилися через економічні труднощі.
Кошти на інші інфраструктурні проєкти «РЖД» теж на межі вичерпання. Наприклад, фінансування коридору «Північ — Південь» закінчиться вже в липні, так само як і ресурси на будівництво підходів до портів Північного Заходу Росії.
Призупинення робіт у підрядників «РЖД», які є важливими платниками податків в регіонах, зокрема в Амурській області та Хабаровському краї, може мати критичні наслідки для місцевих бюджетів.
Загалом «РЖД» скоротила свій інвестиційний план на третину — з 1,3 трлн рублів до 890 млрд. Витрати на БАМ і Транссиб зменшилися в 3,6 рази, на коридор «Північ — Південь» — у 4,4 рази, а на будівництво в Північно-Західному регіоні — у 4,2 рази. Компанія також додатково скоротила витрати на локомотиви і вагони на 32,5 млрд рублів.
Основною причиною стало зростання вартості позик. У бюджеті було закладено ставку Центробанку на рівні 16%, але фактична ставка сягала 21%. У результаті «РЖД» витратить на обслуговування своїх боргів 688 млрд рублів, що становить майже чверть виручки і в шість разів більше, ніж у попередньому році.
Нагадаємо, в ніч проти 23 червня російські війська влаштували атаку на Київ дронами та балістичними ракетами. Внаслідок атаки пошкоджені будинки, зазнали жертв.