Згідно з останніми подіями, що стрімко відбуваються в Києві, серйозні атаки на місто поставили питання забезпечення укриттів на перше місце. Люди витрачають години на пошуки захисту під час сигналу тривоги — часто безрезультатно. Зараз місто пропонує рішення, яке давно мало запрацювати: використовувати підземні паркінги для захисту громадян.

У зв’язку з інтенсифікацією атак на Київ питання нестачі укриттів стало дедалі актуальнішим. Міська влада, намагаючись усунути цю проблему, посилено працює над найбільш ефективними способами реагування, розширюючи кількість захисних споруд шляхом залучення вже існуючих інфраструктур — приватних підземних автостоянок. Це звернення до власників було оприлюднене КМДА 25 червня 2025 року.

Директор департаменту муніципальної безпеки КМДА Роман Ткачук зазначив, що ці приміщення, відповідно до Кодексу цивільного захисту України, відносяться до об’єктів подвійного призначення, поряд із підземними переходами та заглибленими станціями метро. Для багатьох жителів новобудов такі паркінги стали порятунком — під час тривог вони звикли переносити свої ночівлі до автомобілів, залишаючи там необхідні речі. Проте доступ можливий тільки до тих паркінгів, які “зареєстровані”.

Згідно з чинними нормами, навіть якщо паркінг повністю відповідає вимогам укриття, місто не може включити його до списку захисних споруд без погоджень із власником. Тому КМДА заохочує балансоутримувачів подавати заявки на перевірку, після чого приміщення буде перевірено, і у разі відповідності критеріям безпеки воно буде внесене до міської мапи укриттів. Якщо ж власник не виконав цю умову, він не зобов’язаний пускати людей під час тривоги.

Роман Ткачук підкреслив, що на сьогодні у Києві налічується 461 підземний паркінг. Більшість з них вже пройшли перевірку та внесені на мапу, але для повного охоплення власники або балансоутримувачі повинні подати заявку до районної держадміністрації. Місто може лише очікувати на ці кроки, оскільки не має права самостійно включати паркінг у список захисних споруд.

Проте багато киян скептично ставляться до цієї ініціативи: у коментарях під постом КМДА вони висловлюють обурення, що замість проведення незалежної перевірки потенційних укриттів влада знову перекладає відповідальність на громадськість. Ніхто не вірить, що ці заклики до власників паркінгів принесуть реальний результат. Тим більше, що питання не нове — після атак 17 і 23 червня жителі масово скаржилися на брак доступних укриттів.

Киянам варто пам’ятати: якщо паркінг вже внесений до офіційного списку укриттів і позначений на міській мапі, власник зобов’язаний забезпечити доступ під час сигналу тривоги. У разі порушення цього правила слід терміново повідомити на службу 102, і правоохоронці зобов’язані реагувати. Дізнатися, чи є конкретний паркінг офіційним укриттям, можна, зокрема, через застосунок “Київ Цифровий” або на Мапі укриттів.

Кияни звернулися до Ткаченка з питанням, куди ховатися за відсутності укриттів

Нагадаємо, Інформатор писав про те, як після чергових масованих повітряних атак 17 та 23 червня, мешканці столиці звернулися до голови КМВА Тимура Ткаченка через соцмережі. Ще на початку 2025 року він обіцяв зробити проблему укриттів одним з пріоритетів, публічно критикуючи міську владу за реакцію. Але поки що замість нових укриттів кияни отримують лише інформаційні кампанії. Як стверджують самі мешканці, цього явно недостатньо, адже в умовах війни важливе не лише гасло, а доступний захист, який спрацює під час тривоги.

Крім того, ми згадували про те, що власників занедбаних автомобілів попереджають про їх можливу евакуацію з вулиць і внутрішньоквартальних проїздів. Для цього під “двірники” таких машин кладуть папірці з контактними даними від районної адміністрації, пояснюючи, що автомобіль буде евакуйовано, якщо власник не змінить його місцезнаходження. Цікаво, що у поясненні описано, які автомобілі вважаються “покинутиими”, проте не всі авто, чиї власники отримали попередження, підпадають під ці категорії.

Від admin

З приводу питань по сайту та реклами звертайтесь на info@lybid34.kiev.ua | Увага! Адміністрація сайту не несе відповідальності за розміщений контент на сайті, весь контент було взято з відкритих джерел.