Росія безперервно продовжує отримувати запчастини для західної цивільної авіації зі свого флоту, незважаючи на існуючі санкції. Це стало можливим завдяки заплутаній системі посередників у країнах, що не підлягають обмеженням.
Про це інформує фінський суспільний мовник Yle.
З моменту початку повномасштабної війни в лютому 2022 року до Росії надійшло різних запчастин для літаків на загальну суму мінімум один мільярд євро.
Росія зберегла близько 500 літаків західного виробництва, які були в лізингу на початок війни проти України і досі не повернуті їхнім власникам. Розслідування Yle зосередилося на обладнанні Airbus і Boeing, використовуючи дані російської митниці, отримані через комерційного оператора.
Журналісти виявили, що за період війни до Росії через різні канали потрапило обладнання для Airbus, вартість якого становила щонайменше 600 мільйонів євро, включно з абсолютно новими двигунами, та запчастини для Boeing на мінімум 400 мільйонів євро.
Обладнання ввозилося через посередників у третіх країнах, таких як Туреччина, Китай та ОАЕ. Частина з цих компонентів могла бути вживаними, що в свою чергу ускладнює контроль за поставками до Росії.
З лютого 2022 по серпень 2024 року було зафіксовано близько 4000 постачань запчастин для літаків Airbus і Boeing. У цьому постачальному ланцюгу брали участь понад 360 компаній з різних країн, багато з яких вже знаходяться під західними санкціями. Приблизно третина поставок проходила через близько ста ідентифікованих компаній-посередників, зареєстрованих в ОАЕ.
На запит мовника компанії Airbus і Boeing підтвердили, що дотримуються санкційного законодавства, проте не надали відповіді на запитання щодо заходів, що вживаються для запобігання перепродажу їхньої продукції до Росії через посередників.
Нагадаємо, що Фінляндія, Естонія, Латвія, Литва та Польща готуються до можливого військового конфлікту з Росією, плануючи замінувати свої прикордонні райони. Це має на меті створення нової «залізної завіси» в Європі.