Цю інформацію надав віцепрем’єр і міністр цифрової трансформації Михайло Федоров.

Нові правила вводять механізми, які значно зменшують і контролюють розповсюдження небажаних комерційних дзвінків і спаму.

“Тепер українці не отримуватимуть спам-дзвінків. Бізнес зобов’язаний укласти угоду з оператором й зареєструвати номери, з яких може здійснювати дзвінки. Якщо цього не зробити – виклики з таких номерів можуть бути заблоковані автоматично”, – зазначається у дописі Федорова.

У рішенні Кабінету Міністрів уточнюються поняття “зловмисних” та “комерційних” дзвінків, і забороняється розсилка голосових і текстових повідомлень, пов’язаних із рекламою або постачанням товарів, без попередньої згоди користувача.

Крім того, заборонено використовувати системи автоматичного “додзвону” для прямого маркетингу чи опитувань без отримання попередньої згоди кінцевого споживача.

Споживачі можуть звертатися до постачальника послуг із заявами про безкоштовне блокування дзвінків з номерів, з яких надходили зловмисні виклики або спам.

Федоров повідомив, що постановою встановлюються й інші важливі правила:

  • У особистому кабінеті користувач зможе переглядати свої витрати та вимкнути контент-послуги самостійно, без звертання до оператора;
  • Швидкість інтернету має бути прописана в угоді, і якщо оператор обіцяє 100 Мбіт/с, а надає 40 Мбіт/с, це вважається порушенням договору. У такому випадку користувач має право подати скаргу до НКЕК або звернутися до суду;
  • Користувачі в зонах бойових дій не втратять зв’язок через несплату послуг, а їхні SIM-картки не блокуватимуть за боргами.