Росія активно розширює один із провідних авіазаводів у Казані, де, зокрема, виготовляються стратегічні бомбардувальники.
Як повідомляє Yle, інформація базується на супутникових знімках.
Казанський завод є важливим елементом у виробництві стратегічної авіації Росії. Саме такі літаки постраждали в результаті української спецоперації «Павутина» у червні.
В даний час РФ посилює виробництво літаків військового та цивільного призначення, тому завод розширюється. Модернізацію планується здійснити за рахунок близько мільярда євро. Однак санкції та брак робочої сили ставлять виробництво в складні умови, призводячи до затримок, зазначає видання.
Згідно з супутниковими знімками, отриманими Yle, найбільша з нових будівель має довжину приблизно 320 метрів та площу близько 19 тисяч квадратних метрів, що дорівнює трьом футбольним полям.
Зазначається, що територія Казанського заводу ще перебуватиме в стадії змін, оскільки розширення планується завершити до кінця наступного року.
«На супутникових знімках видно, що з’явилось багато нових виробничих площ. Однак це не розв’яже проблеми авіаційної промисловості та галузі загалом», – коментує військовий експерт Марко Еклунд, який багато років працював у військовій розвідці Фінляндії та понад 20 років спостерігав за збройними силами Росії.
Наголошується, що Росія більше не отримує західні пасажирські літаки і не може проводити обслуговування старих, а також не має змоги створювати конкурентоздатні моделі ані для цивільного, ані для військового застосування.
«Росія прагне здаватися рівною США, але виробництво старих моделей бомбардувальників багато говорить про її можливості», – констатує Еклунд.
Казанський завод займається випуском та модернізацією Ту-160М і створює нові Ту-160М2, але темпи залишаються низькими: минулого року було здано лише два Ту-160М2 та два Ту-160М. Також підлягають модернізації старі Ту-22М3. Обидва типи використовуються для запуску крилатих ракет у війні в Україні та базуються на аеродромі Борисоглібськ.
У цивільній авіації завод виробляє Ту-204 і планує випустити нові Ту-214, але цьогоріч було майже завершено лише один такий літак. За офіційними даними, це останній, у якому використовувалися західні деталі.
Завод має контракт на виготовлення 23 літаків Ту-214. Замовниками виступають російські авіакомпанії, які вже не можуть отримувати нові літаки з Заходу.
«До санкцій у серійному виробництві не було потреби. Тепер ті ж самі санкції обмежують зростання вітчизняного виробництва», – зазначає Еклунд.
Згідно з розслідуванням Yle, Росія за останні роки обійшла міжнародні санкції та придбала західні комплектуючі для літаків на суму щонайменше мільярд євро. Однак через обмеження закупівля компонентів ускладнилася.