У Успенському соборі Національного заповідника “Києво-Печерська лавра” стартувала виставка “Трійця Святая, слава Тобі”, присвячена 1700-річчю Першого Вселенського собору. Музейники вперше об’єднали більше тридцяти експонатів, які стосуються образу Пресвятої Трійці. У представлених шедеврах — ікони, гаптовані вироби, гравюри та предмети золотарства.
Про відкриття виставки, присвяченої Нікейському собору, повідомили у Міністерстві культури. Саме на цьому соборі, який тривав декілька тижнів, єпископи ухвалили догмат про Пресвяту Трійцю. Відтак, відвідувачі можуть простежити еволюцію іконографічних втілень образу Пресвятої Трійці на протязі століть.
Гостям Лаври демонструють як символічні сюжети Старого Завіту, так і барокові зображення Новозавітної Трійці. Значне місце в експозиції займають твори українського сакрального мистецтва XVII–XVIII століть, які відображають глибоку богословську думку в поєднанні з національними художніми традиціями.
Серед цінних реліквій, представлених на виставці, можна відзначити напрестольний хрест 1777 року, ікону “Хрещення” 1831 року, гаптовану нашивку з другої половини XVII століття, а також ікону-картину “Коронування Богородиці” 1732 року та інші унікальні шедеври фондової колекції Заповідника.
У Києві відкрили для відвідування одну з найдавніших пам’яток, церкву Спаса на Берестові
Нагадаємо, Інформатор інформував про те, що у квітні 2025 року на території Києво-Печерської лаври відновили доступ до однієї з найдавніших християнських пам’яток Києва – церкви Спаса на Берестові. Зведений у часи правління Володимира Мономаха, цей храм входить до списку Всесвітньої спадщини ЮНЕСКО і вражає не лише своєю архітектурою, але й приховує безліч історичних загадок.
Також наприкінці травня стало відомо, що Мінкульт звільнив Максима Остапенка з посади генерального директора Національного заповідника “Києво-Печерська Лавра”. Наказ про розірвання контракту Остапенко отримав 21 травня за досить незвичних обставин, але поки що без пояснень, що саме не відповідало умовам його контракту з Мінкультом.