З 23 до 26 травня, коли Росія вдавалася до комбінованих нічних повітряних ударів по Києву, столичне метро дало прихисток майже 50 тисячам людей. Рятувалися всім миром, разом з дітьми й домашніми улюбленцями, а персонал підземки намагався допомогти, чим міг: киянам виносили розкладні стільці, модульні лави, матраци й ковдри. У метро, тим часом, склали орієнтовний перелік для містян – що брати з собою до підземного укриття.
Про кількість містян, що прийшли рятуватися від ворожих обстрілів до підземних станцій київського метро, розповіли у КП “Київський метрополітен” в соцмережах. Точна цифра, звісно, невідома, але йдеться про понад 49 тисяч людей.
“Три ночі поспіль столиця зазнавала масованих комбінованих обстрілів. Кожної ночі на станціях метро укривалися тисячі киян. Містяни з дітьми та домашніми улюбленцями рятувалися впродовж ворожого обстрілу”, – цитує метрополітен першого заступника голови КМДА Миколу Поворозника.
У метро додали, що в якості укриттів цілодобово працюють усі 46 підземних станцій. Під час повітряної тривоги, кажуть, їхні вестибюлі відкриті, аби люди могли швидко потрапити у безпечне місце.
“Також на станціях доступні розкладні стільці, модульні лави, ковдри та матраци. Щоб отримати необхідні речі, потрібно звернутися до працівників станції. Після завершення тривоги речі необхідно повернути працівникам станції або ж залишити їх у куточку, де вони не будуть заважати іншим людям”, – додали у підземці.
Водночас, персонал метро склав перелік корисних речей, які варто було б брати з собою киянам до станцій, аби перечікувати тривогу з комфортом. Йдеться про теплі речі, ємності для води, павербанки. А також речі, що необхідні для тривалого перебування в укритті – особливо якщо перечікувати атаку супротивника доводиться уночі.
У метро готуються до найгіршого й уже закупають ревуни – подробиці
Нагадаємо, днями Інформатор писав про те, що кияни зареєстрували петицію з вимогою замінити будівництво метро на Троєщину, що проходитиме Подільським мостом, на швидкісний трамвай. Автор стверджує, що поки будівництво підземки стоїть без руху, місцеві не отримують якісного сполучення з правим берегом міста – і така ситуація триватиме ще довго. Натомість, трамвайні колії можна прокласти за кілька років, і це буде значно дешевше, аніж будівництво метро, за аналогічної пасажиромісткості транспортів.
Також ми розповідали, що КП “Київський метрополітен” готується до найгіршого – й проводить закупівлю ревунів. Це елементи звукового попередження працівників метрополітену під час закриття металоконструкцій на станціях метро. Йдеться, у тому числі, про важкі захисні герметичні двері, що перекривають тунелі та станції, вестибюлі й вентиляційні шахти метро на випадок настання різного роду позаштатних ситуацій.