Цю інформацію надав Тарас Кремінь.

За словами Кременя, за перші шість місяців цього року було отримано на 348 звернень більше, ніж у відповідний період минулого року.

Найбільше скарг надійшло з:

  • Київ (582)
  • Одеська область (178)
  • Харківська область (171)
  • Дніпропетровська область (138)
  • Київська область (54)
  • Донецька область (37)

Основні порушення

  • Онлайн-торгівля та веб-ресурси: 378 звернень (сайти без української версії або з російською версією за замовчуванням). Це значно більше, ніж 297 звернень за перші шість місяців 2024 року.
  • Громадська інформація та зовнішня реклама: 293 звернення (вивіски, таблички, афіші та інша публічна інформація, без української версії). Для порівняння, у перше півріччя 2024 року таких було 136.
  • Сфера обслуговування: 230 звернень (ситуації, коли працівники спілкувались не українською).

Інші сфери, де були виявлені порушення:

  • Освіта: 114 скарг (зокрема, позашкільні установи – 25, загальноосвітні заклади – 21, освіта для дорослих – 21, вищі навчальні заклади – 19).
  • Інформація про товари та послуги: 68 скарг (пакування, чеки, меню).
  • Культура: 63 скарги (театри, концерти, афіші).
  • ЗМІ: 61 скарга.
  • Охорона здоров’я: 58 скарг.
  • Органи влади: 56 скарг.

Порушення також були зафіксовані у таких сферах, як транспорт, спорт, охоронні структури, книговидання та книгорозповсюдження, трудові відносини та установи державної й комунальної власності.

“В порівнянні з минулим роком кількість скарг зросла більш ніж на третину. Динаміка звернень вказує на те, що суспільство стає все менш терпимим до порушень мовного закону та готове відстоювати своє право на отримання інформації і послуг українською мовою,” – зазначив Тарас Кремінь.

Нагадаємо, що 2 липня Кабінет Міністрів офіційно звільнив Тараса Кременя з посади Уповноваженого із захисту державної мови у зв’язку із закінченням п’ятирічного терміну його повноважень.