За останній рік – з травня 2024 до травня 2025 року кияни накопичили понад 220 млн грн боргів за електроенергію. Але знеструмлення загрожує лише тим, хто удає, що він не бачить, не чує і знати не хоче про свою заборгованість. Тобто, “не подаєш ознак життя” – житимеш у темряві.

Загалом станом на початок травня 2025 року мешканці столиці заборгували 1,2 млрд грн, повідомила компанія YASNO у відповідь на запит The Page. І це на понад 220 млн грн більше, ніж у цей самий період 2024 року. Попри вражаючу суму, енергетики наголошують: їхньою метою є не відключення споживачів, а отримання оплати за надані послуги. 

Тому, зазначили в YASNO, перш ніж передавати заявки на відключення неплатників оператору системи розподілу, їх деякий час “вмовляють”. Утім, у разі, якщо боржник повністю ігнорує усі спроби увійти в діалог з компанією-постачальником, можливе примусове припинення електропостачання. І це цілком законно: мораторій на знеструмлення злісних неплатників було скасовано ще 1 січня 2024 року.

За словами генерального директора компанії Сергія Коваленка, YASNO не приймає рішень на власний розсуд. Порядок та процедура відключень визначена Правилами роздрібного ринку електроенергії. Компанія-постачальник електроенергії лише інформує клієнта всіма доступними способами, і лише за повної відсутності реакції надсилає заявку на відключення оператору системи розподілу. Щодо попереджень, про наявність боргу YASNO повідомляє кількома каналами:

  • електронними або паперовими рахунками;
  • повідомленнями у Viber та SMS;
  • дзвінками через IVR-систему;
  • письмовим повідомленням через “Укрпошту” –  не пізніше ніж за 10 днів до дати планового відключення.

Власне, письмове повідомлення містить конкретну інформацію: підставу для знеструмлення, наприклад, заборгованість, дату і час, з якого електропостачання буде припинене, а також суму боргу, період накопичення та підпис відповідальної особи. Повідомлення надсилається рекомендованим листом, і датою його отримання вважається або дата особистого вручення з підписом, або третій день після доставки листа до поштового відділення. Треба розуміти, що письмове попередження – це останній крок перед відключенням, і якщо боржник сплатить борг або укладе договір реструктуризації до вказаної дати, електропостачання не буде припинено.

Крім того, існують й інші підстави для відключень, крім боргів. Процедура визначена Правилами роздрібного ринку електроенергії, затвердженими НКРЕКП. З попередженням за 10 днів можливі знеструмлення через:

  • проведення планових робіт, пов’язаних з ремонтом устаткування та/або підключенням електроустановок нових споживачів;
  • недопущення представників електропостачальника до перевірки лічильника, що розташовані на території споживача.

Без жодних попереджень світло можуть вимкнути у разі самовільного підключення або під’єднання повз лічильник. Щодо боржників, у YASNO нагадують: оплатити борг можна через застосунок, сайт, чатботи або у партнерських офлайн-пунктах. Якщо сплатити одразу неможливо, клієнтам пропонують укласти графік погашення заборгованості, й більшість знеструмлень стосуються саме тих, хто повністю ігнорує проблему.

У Yasno запровадили новий сервіс для спрощення життя боржників

Нагадаємо, Інформатор розповідав, що Компанія-постачальник електроенергії YASNO не зацікавлений у відключення споживачів і робить усе можливе, аби світло в оселях боржників відновилося якомога швидше. Тепер клієнти YASNO, яаких відключили за борги, можуть подати заявку на відновлення електропостачання онлайн. Тобто в енергоофіс тепер можна не ходити взагалі. Після отримання квитанції, яка підтверджує оплату за відновлення світла постачальник направляє оператору системи розподілу заявку на відновлення електропостачання. З цього моменту підключення має відбутися протягом 3 робочих днів у Києві та інших містах області  та 5 робочих днів у сільській місцевості.

Також ми писали, що компанія YASNO запустила новий мобільний застосунок, який доступний лише мешканцям Києва та малому і середньому бізнесу з усієї України. Він дозволяє споживачам у будь-яку мить отримати доступ до функціоналу Особистого кабінету та вирішити більшість питань, пов’язаних з електропостачанням. За допомогою YASNO Mobile швидко передати показання, оплатити рахунок або переглянути споживання за попередні місяці.

Джерело

Від admin

З приводу питань по сайту та реклами звертайтесь на info@lybid34.kiev.ua | Увага! Адміністрація сайту не несе відповідальності за розміщений контент на сайті, весь контент було взято з відкритих джерел.