У центрі Києва стартував прокат електромопедів, якими можна керувати лише за наявності водійського посвідчення. Це, безумовно, має на меті підвищити дисципліну користувачів та забезпечити безпеку пішоходів. Однак у столиці досі не впорядкували електросамокати, а тепер з’явились і мопеди. До речі, це вже друга спроба компанії вивести свій транспорт на київські вулиці.

Про нову стадію транспортного експерименту від компанії Зелектра повідомила ГО “Пасажири Києва”. Зазначається, що наразі оператор публічного прокату самокатів та електровелосипедів запровадив пілотний прокат. На вулицях столиці на даний момент доступно 50 таких транспортних засобів, але ця кількість планується згодом збільшити.

Як зазначає “Хмарочос”, це вже друга спроба компанії ввести в експлуатацію прокат електромопедів – перша відбулася ще у 2021 році, але не отримала розвитку. Тоді у КМДА заявили, що запуск відбувся без погодження з міською владою. Крім того, питання паркування залишалось невирішеним, але зазначалося, що мопеди не можуть стояти на тротуарах, адже згідно з правилами дорожнього руху, їх потрібно паркувати лише на муніципальних стоянках.

Зараз, аби скористатися мопедом, потрібно мати будь-яке водійське посвідчення та підтвердити вік від 18 років. Це суттєва зміна порівняно з попередньою версією сервісу, яка не вимагала прав. Також зросла максимальна швидкість: якщо три роки тому мопеди мали обмеження до 40 км/год, тепер – до 45 км/год.

Разом із оновленням правил зросла і вартість користування. На початку вартість прокату складає 65 грн, а кожна хвилина – 6,5 грн. Це дорожче, ніж попередній тариф у 33 грн за старт і 4,40 грн за хвилину. Наразі у компанії зазначають, що вартість може бути підвищена ще в майбутньому.

Не відомо, чи отримала Зелектра на цей раз дозвіл від міської влади. Але ГО “Пасажири Києва” звертає увагу на те, що питання паркування залишається невирішеним: усі мопеди наразі припарковані на тротуарах, що створює ризики для пішоходів. Активісти вважають, що Київ вже має визначити окремі паркомісця для орендних мопедів, самокатів та велосипедів – не на тротуарі, а на проїзній частині.

Київрада бере на себе відповідальність за електросамокати: їх вважають реальною загрозою для пішоходів

На думку Київради, правила користування електросамокатами та електровелосипедами потребують перегляду. Це обумовлено хаотичним розміщенням таких транспортних засобів на тротуарах, а також необхідністю формування культури поведінки користувачів мікромобільного транспорту.

На зустрічі 12 травня за участю депутатів, представників КМДА, патрульної поліції та компаній-операторів прокату мікромобільного транспорту (електросамокатів та велосипедів) було ухвалено рішення створити єдині правила паркування для всіх операторів на тротуарах. Крім того, всі користувачі мають бути обізнані про правила використання транспортних засобів. На зустрічі домовилися створити робочу групу для розробки нових правил, які будуть подані на розгляд Київради.

Також ми раніше писали, що з 5 червня у Києві введено обмеження на рух великовагового автотранспорту вдень. За розпорядженням КМДА, заборонено рух містом транспорту з загальною вагою понад 24 тонни та навантаженням на вісь більше 7 тонн. Контроль за дотриманням нового режиму здійснюватиме патрульна поліція Києва. Обмеження будуть діяти в ті дні та години, коли температура перевищуватиме +28 градусів.

Від admin

З приводу питань по сайту та реклами звертайтесь на info@lybid34.kiev.ua | Увага! Адміністрація сайту не несе відповідальності за розміщений контент на сайті, весь контент було взято з відкритих джерел.