Комунальне підприємство “Київський метрополітен” опублікувало детальний коментар з приводу надзвичайної ситуації, що трапилася у 2023 році на відрізку між станціями “Деміївська” та “Либідська”, у відповідь на оприлюднені генеральним прокурором Русланом Кравченком аудіозаписи, які нібито вказують на замовчування підприємством критично важливої інформації.

Відповідну заяву зробив Київський метрополітен.

“Київський метрополітен зробив усе можливе, щоб уникнути загрози для пасажирів, а в критичний момент — вживав термінових заходів та реагував відповідально. Інформація не приховувалася, а рішення приймалися згідно з встановленими процедурами”, — зазначили в метрополітені.

Перегінний тунель “Деміївська” – “Либідська” було введено в експлуатацію у грудні 2010 року. Метрополітен підкреслює, що під час будівництва виникали аварійні ситуації, а у березні 2011 року відбувся гарантійний випадок з течами та виносом піску, який був усунутий підрядником.

З моменту відкриття й до грудня 2023 року метрополітен забезпечував утримання ділянки відповідно до чинних інструкцій — здійснювалися щоденні обходи, планові та поточні ремонти: “Ці роботи не вимагають інформаційного сповіщення профільного департаменту”.

У листопаді 2023 року зі збільшенням води та виносами породи на ділянці обмежили швидкість руху, розпочали роботи з впровадження спеціальних розчинів та укріплення. Коли ситуація загострилася, метрополітен звернувся до профільного інституту для виконання поглибленого обстеження тунельних структур.

7 грудня, після отримання офіційного висновку про аварійний стан конструкцій, було повідомлено міське керівництво та профільний департамент.

“Рішення про призупинення руху затвердила комісія ТЕБ і НС. Подальша експертиза підтвердила: 1) утримання тунелю здійснювалося належним чином; 2) причини аварійності — серйозні порушення під час будівництва: неякісний монтаж, відсутність хімічного закріплення ґрунтів, зниження проєктної жорсткості тунельних конструкцій. Київський метрополітен вживав всіх можливих заходів, щоб запобігти загрозі для пасажирів, а коли ситуація загострилася — діяв терміново і відповідально. Інформація не приховувалася, а рішення ухвалювалися згідно з нормами”, — резюмували в метрополітені.

Що сказав генпрокурор

Генеральний прокурор Руслан Кравченко озвучив аудіозаписи розмов у рамках кримінального провадження про аварію тунелю Київського метрополітену у 2023 році, які, на думку слідства, свідчать про службову недбалість і приховування критично важливої інформації: “Чиновники все розуміли й знали, проте замовчували факти й не вживали заходів для виправлення ситуації”, — зазначив Кравченко у Facebook.

Відповідно до оприлюднених записів, працівники КП “Київський метрополітен” нібито знали про аварійний стан ділянки тунелю між станціями “Либідська” та “Деміївська” ще з вересня-жовтня, коли в ньому, разом з водою, з’явився пісок. На початку грудня цю ділянку закрили на ремонт. Один з працівників метрополітену у розмові з колегою зазначав: “Я тут працюю дев’ять років і розумію, наскільки це важлива та небезпечна річ”.

Записи доводять, що службові особи, відповідальні за цілодобовий моніторинг стану тунелів, не вжили необхідних дій для усунення загрози, а міська влада, представлена підозрюваним директором Дептрансу, до останнього відмовлялася закрити аварійну ділянку. Керівництво КП “Київський метрополітен” намагалося залучити експертів для отримання потрібних їм висновків та організувати медіапублікацію у дружнього блогера, які б применшували масштаби проблеми.

Нагадаємо, що 7 грудня 2023 року після отримання офіційного висновку про аварійний стан конструкцій були проінформовані міське керівництво та профільний департамент. Рішення про призупинення руху ухвалила міська комісія з техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій.

8 грудня 2023 року тунель біля станції метро “Деміївська” закрили на ремонт. Шість станцій – “Деміївська”, “Голосіївська”, “Васильківська”, “Виставковий центр”, “Іподром”, “Теремки” – були від’єднані від решти системи метрополітену. Капітальний ремонт перегінного тунелю обійшовся у 370 млн грн, його довелося повністю перебудувати. Ділянка не функціонувала дев’ять місяців.

Начальник метрополітену Віктор Брагінський подав у відставку на початку 2024 року, а потім виїхав за кордон на підставі підробленого (згідно з інформацією поліції) висновку ВЛК. У зв’язку з аварією тунелю йому пред’явили підозру у службовій недбалості, що спричинила тяжкі наслідки (ч. 2 ст. 367 КК України).

Від admin

З приводу питань по сайту та реклами звертайтесь на info@lybid34.kiev.ua | Увага! Адміністрація сайту не несе відповідальності за розміщений контент на сайті, весь контент було взято з відкритих джерел.