11 липня 2025 року Володимиру Бондаренку, колишньому секретарю Київради, обрано запобіжний захід у формі цілодобового домашнього арешту без використання електронного браслета. Справу розглянули в Печерському суді Києва. Бондаренко оперативно відреагував у соцмережах, заявивши про політичний характер звинувачень.
За рішенням суду, домашній арешт Бондаренка триватиме до 9 вересня. Також він зобов’язаний здати свої паспорти, щоб уникнути виїзду за кордон, повідомляє УНН. Одразу після оголошення рішення суду на Фейсбуці Бондаренка з’явився допис – піарники явно готувалися заздалегідь. Офіційно, за словами екссекретаря Київради, “політична мотивація вчергове переважає над правом”.
“Вважаю це судове рішення абсолютно безпідставним. Ми продовжимо боротьбу. Бажання взяти під контроль Київ затінює всі інші інтереси. Усі методи задіюються, щоб усунути міського голову Києва”, – йдеться у його заяві.
Бондаренко також вказує на Олексія Чернишова, голову Міністерства національної єдності, натякаючи, що саме його покривають, застосувавши недоцільний запобіжний захід. Мовляв, за мільярдні збитки, які завдав діючий міністр, застосували символічну заставу, тоді як для Бондаренка, звинуваченого у недоведення збитків, обрали цілодобовий домашній арешт та заблокували будь-яку діяльність.
Кличко назвав підозру Бондаренку “абсурдною та театральною”
Нагадаємо, що 10 липня правоохоронці оголосили підозру депутату Київради Володимиру Бондаренку. Слідство обвинувачує його в пособництві ухиленню від військової служби та в незаконній виплаті зарплати керуючому справами Київради Ігорю Хацевичу. Інформатор зазначав: ситуація видається спробою “прив’язати” екссекретаря КМДА до резонансної справи VIP-ухилянтів, яка розслідується з 2023 року, але без прогресу. Раніше Бондаренко не фігурував у цій справі.
Міський голова Києва, Віталій Кличко, також вважає цю підозру абсурдною. Він підкреслив, що звинувачення на адресу Бондаренка та голови транспортного департаменту КМДА Руслана Кандибора, які стали відомі 10 липня, необґрунтовані та маніпулятивні. Кличко запевнив, що обидва чиновники захищатимуть свою невинність у суді.
“Звинувачують Бондаренка у виконанні його безпосередніх обов’язків: підписання розпоряджень, листів та платіжних документів”, – зазначив глава КМДА.
Що стосується справи Кандибора, якого звинувачують у службовій недбалості, Кличко переконаний, що звинувачення маніпулятивні. Він зазначив, що справа спочатку була сфабрикована.
“Експертиза, отримана міською владою та передана правоохоронцям, підтверджує, що під час будівництва тунелю між станціями метро “Деміївська” та “Либідська” (2008-2010 роки) були допущені суттєві помилки. Кандибора тоді не було ані на будівництві метро, ані в столичній адміністрації”, – пояснив він.
Кличко посилається на науковців, які підкреслили неякісні проєктні рішення у документації. Вони стверджують, що під час будівництва конструкцію тунелю неякісно спорудили. Таким чином, за версією Кличка, чиновники КМДА не несуть відповідальності за появу дефектів.
Експерти закликають до ефективного контролю за підземкою, підтверджуючи, що всі необхідні регламентні роботи з утримання та експлуатації тунелю виконувались в повному обсязі.
Метрополітен наголосив, що не зобов’язаний інформувати Кандибора про стан тунелів
Заяви Кличка підтверджені у Київському метрополітені. Вони надали хронологію подій щодо тунелю між станціями Деміївська та Либідська, які свідчать, що всі необхідні роботи проводились належно.
Однак повідомляти про поточний стан справ у транспортний департамент КМДА, очолюваний Русланом Кандибором, метрополітен не зобов’язаний. Це свідчить про те, що звинувачення прокуратури на адресу чиновника, нібито він не реагував на стан метро, є безпідставними.
Київський метрополітен нагадав, що перегінний тунель між станціями “Деміївська” та “Либідська” був введений в експлуатацію в грудні 2010 року. Ще під час будівництва виникали аварійні ситуації, а у березні 2011 року стався гарантійний випадок – витік води, який усунув підрядник.
“З моменту відкриття до грудня 2023 року метрополітен здійснював утримання ділянки згідно з правилами – проводились обходи, планові та поточні ремонти. Вся інформація була задокументована. Зауважимо, що ці поточні роботи не вимагали інформування відповідного департаменту”, – йдеться у повідомленні.
У листопаді 2023 року, через збільшення витоків та виносів порід, було обмежено швидкість руху, і розпочато термінові роботи щодо укріплення.
“Коли ситуація стала критичною, метрополітен негайно звернувся до фахівців, які мають відповідну технічну базу для проведення поглибленого обстеження тунельних споруд”, – додали в метрополітені.
7 грудня, після отримання офіційного висновку про аварійний стан конструкцій, міське керівництво та профільний департамент були проінформовані. Рішення про зупинку руху ухвалила комісія ТЕБ і НС. Додаткові експертизи підтвердили, що утримання тунелю виконувалося належно, а причини аварійності пов’язані з неякісним монтажем та порушеннями під час будівництва.
“Київський метрополітен вжив усіх заходів для забезпечення безпеки пасажирів, а коли ситуація ускладнилася — діяв відповідально. Інформація не приховувалася, а рішення ухвалювались відповідно до норм”, – підкреслили у метрополітені.