Господарський суд міста Києва відмовив комунальному підприємству “Київський метрополітен” у задоволенні позову з вимогою стягнути 1,6 млн грн з АТ “Київметробуд”. Причиною стали проблеми із завершенням будівництва метро на Виноградар, внаслідок чого будівельний майданчик простоював понад рік. Запитувані кошти є частиною процентів за депозитом, які компанія отримала, розмістивши кошти київської громади в банку, що призначались для завершення робіт на зеленій лінії.
Відповідь на позовну заяву КП “Київський метрополітен” міститься у рішенні Господарського суду столиці з 1 липня 2025 року. Підприємство вимагало стягнути з “Київметробуду” 1,6 млн грн, що складає відсотки за депозитом, адже метробудівці розмістили гроші київської громади в “Укргазбанку”. Внаслідок цього нецільового використання коштів контракт з підрядниками було розірвано, а будівництво фактично зупинилось з осені 2023 року до листопада 2024 року.
Справа щодо “Київметробуд” була розпочата ще у 2018 році. Тоді КП “Київський метрополітен” уклало контракт на будівництво ділянки Сирецько-Печерської лінії метрополітену від станції “Сирець” до житлового масиву Виноградар і електродепо в Подільському районі столиці на суму 5,98 млрд грн. Підрядник мав збудувати ділянку від ст.м. “Сирець” до “Проспекту Правди”, включаючи дві станції (“Мостицька” та “Проспект Правди”) та дільницю вилочного відгалуження в напрямку “Винограда” (І черга будівництва).
Замовник вже перерахував компанії 2,58 млрд грн авансу. Проте підрядники з “Київметробуду” вирішили не зосереджуватись на будівництві в прискорені терміни (об’єкт повинен був бути завершений до 2021 року), а скористатись можливістю заробітку – вони розмістили 1,7 млрд грн на депозит в “Укргазбанку”. Їм вдалося отримати 139 млн грн процентів за депозитом.
Саме частину цієї суми метрополітен намагався стягнути з підрядника в судовому порядку. Проте суд підкреслив, що згідно з рішенням від 2024 року з “Київметробуду” вже було стягнуто на користь Київської міської ради 139 млн грн безпідставно набутих коштів. Аргументація суду полягає в тому, що у справі про стягнення відсотків КП “Київський метрополітен” фактично намагався стягнути кошти повторно, які вже були стягнуті в іншій справі. Тому позов було відхилено.
Кличко озвучив строки здачі метро на Виноградар: коли курсуватиме перший потяг, і які новини з будмайданчику
Нагадаємо, раніше Інформатор повідомляв, що будівництво метро на Виноградар набирає нових обертів: на майданчику станції “Мостицька” почали зводити діафрагмові стіни для укріплення котловану підземних споруд. Це один з ключових етапів проєкту, який вимагає високої інженерної точності та спеціального обладнання. Тому компанія-підрядник залучила нову високотехнологічну техніку – бурову установку Casagrande B200 та бентонітовий завод S.A.I.C.I.
Також згадувалось, що до Дня Києва у травні мер столиці Віталій Кличко зробив важливу обіцянку щодо термінів добудови продовження “зеленої” лінії метро. Мова йде про дві станції, “Мостицька” та “Проспект Правди” у Подільському районі, з обіцянкою їх завершити протягом двох років.