КП “Київпастранс” неефективно експлуатує фунікулер. Фахівці організації планують ремонти цього виду транспорту не в період найменшого попиту, а, навпаки, у “пікові” літні місяці — у 2025 році ці роботи заплановані з 14 липня до 22 серпня. Натомість у КМДА стверджують про “найменший пасажиропотік” влітку, хоча насправді реальні дані показують зворотне. Це призводить до зменшення доходів фунікулера та створює незручності для киян.
Громадська організація “Пасажири Києва” звернулася з рекомендаціями до КП “Київпастранс”. Спеціалісти організації попросили надати інформацію про кількість пасажирів на київському фунікулері і вивчили досвід європейських країн. Виявилось, що цілорічні фунікулери там також закривають на планові ремонти, але зазвичай це роблять або наприкінці осені, або на початку весни — і ніколи влітку, як планує нинішнє керівництво КП “Київпастранс”.
“Ми підозрювали, що в Києві ситуація схожа, адже саме в спекотні місяці на Поштовій площі біля Дніпра спостерігається максимальний потік людей. І коли ми отримали дані, наші сумніви підтвердились”, – зазначили представники “Пасажирів Києва”.
У квітні 2025 року фунікулером користувалося в середньому по 7 тисяч киян щодня. У березні показник вже становив 7,5 тисяч, а згодом кількість зросла до 12,5 тисяч у липні. Ці дані були надані активістами, які досліджували статистику пасажиропотоку. Натомість у КМДА запевняють, що в літні місяці фунікулером їздить лише 2 тисячі киян.
“Влітку пасажирів насправді найбільше, і такими ремонтами місто та перевізник самостійно скорочують прибуток фунікулера та створюють незручності для більшої кількості потенційних пасажирів. Можете уявити ситуацію, щоб гірськолижний курорт Буковель проводив ремонти підйомників на різдвяні свята, коли попит на цю послугу на максимумі? Ні!” – підкреслили громадські активісти-транспортники у своєму коментарі.
У ГО “Пасажири Києва” нагадали, що за попередньої влади, до 2014 року, фунікулер ремонтували за більш раціональним графіком, у вересні-жовтні. Тому здоровий глузд вимагає від КП “Київпастранс” призупинити ремонти рухомого складу та рейок фунікулера в літні місяці і перенести їх на “низький сезон” — лютий-березень або листопад.
Причини зупинки фунікулера влітку — пояснення Київпастрансу
Нагадаємо, що в середині липня Інформатор повідомляв про закриття фунікулера на щорічний плановий ремонт, запланований з 14 липня до 22 серпня. У КП “Київпастранс” пояснили, що влітку цей транспорт нібито має найменший пасажиропотік — до 2 тисяч пасажирів на добу, що майже вдвічі менше, ніж в інші сезони.
А в минулому році ми писали, що київський фунікулер стали частіше знеструмлювати. Про деякі випадки повідомляло КП “Київпастранс” у соціальних мережах, але багато залишалися непоміченими. Проте пасажирам столичного транспорту на канатній тязі це не полегшувало життя: вже траплялися випадки, коли вагони зависали посеред маршруту, залишаючись над схилом.