Київський метрополітен та КП “Київпастранс” неефективно використовують транспорт, який був переданий як гуманітарна допомога українській столиці європейськими партнерами. Зокрема, з 60 вагонів метро, що прибули до Києва з Варшави, на лініях працюють лише 20. А з 132 автобусів на маршрутах курсують лише 60 одиниць.

Про це повідомили представники київських транспортних комунальних підприємств у відповіді на інформаційні запити виданню LB.ua. Наприклад, у КП “Київський метрополітен” зазначили, що станом на 23 липня 2025 року в експлуатації перебуває лише кожен третій вагон, переданий Києву підземкою Варшави. Більше того, вагони, про які так гордо заявляли міські посадовці, виявилися непридатними для використання на київських лініях.

“Вагони, що були отримані, за своєю конструкцією не підходять для використання на лініях Київського метрополітену. Станом на 23.07.2025 у експлуатації лише 20 вагонів, які було виготовлено з використанням кузовів та інших компонентів цих вагонів,” – зазначили у КП “Київський метрополітен”.

Варто зазначити, що для доставки до Києва цих вагонів, що виявилися непотрібними, місто витратило значну суму у 189,3 млн грн. Таким чином, транспортування кожної з 60 одиниць обійшлося бюджету міста у 3,15 млн грн. У той же час, ще на кінець 2024 року Держаудитслужба підрахувала, що на транспортування кожного з вагонів Київ витратив у 6 разів більше, ніж це коштує в середньому на ринку перевезень.

Також у КП “Київпастранс” зазначили виданню LB.ua, що на маршрутах столиці працювали лише 60 автобусів із 132, отриманих підприємством. Частину з них передали у депо для формування резерву, 10 – виявилися несправними і не можуть виїжджати на маршрути, ще 32 були передані на баланс інших організацій. Найактивніше у Києві використовували автобуси Mercedes-Benz O530: 54 одиниці були передані з Німеччини, ще 21 – з Латвії (частина з них не могла курсувати містом). Саме ці автобуси найчастіше помічали мешканці столиці на міських маршрутах.

Замість доставки старих вагонів з Варшави можна було б придбати 7-8 нових від Крюківського заводу

Нагадаємо, у квітні 2024 року Інформатор провів розслідування щодо вартості доставки червоненьких вагонів метро для Києва. Виявилося, що якщо підрахувати витрати на транспортування рухомого складу, отриманого як допомога з Варшави, його ремонт та оснащення дорогими візками, можна отримати загальну суму, еквівалентну 7-8 новим вагонам метро.

Окрім того, стало відомо, що польська транспортна компанія PANAS TRANSPORT здійснювала доставку списаних вагонів з Польщі до української столиці. Про це нам повідомили у самій компанії. Таким чином, компанія-підрядник, яка була новачком на ринку та яку наймало КП “Київський метрополітен”, виступала лише посередником і, імовірно, отримала непоганий прибуток з переплати у 6,3 рази під час закупівлі — саме таку переплату зафіксувала Держаудитслужба на доставку вагонів.

Від admin

З приводу питань по сайту та реклами звертайтесь на info@lybid34.kiev.ua | Увага! Адміністрація сайту не несе відповідальності за розміщений контент на сайті, весь контент було взято з відкритих джерел.