Керівництво КМДА відреагувало на вручення підозри Валентину Кульбако, одному з заступників директора Департаменту транспортної інфраструктури. Його керівник Руслан Кандибор уже отримав підозру раніше, 10 липня 2025 року. Прокурори вважають його відповідальним за аварію, що сталася в грудні 2023 року у тунелі “синьої” лінії метро. Тим не менш, затоплення між станціями “Деміївська” та “Либідська” продовжує мати кримінальні наслідки: Кульбако став п’ятим підозрюваним, включаючи колишнього начальника столичної підземки – Брагінського, який наразі у розшуку.
Департамент транспорту зауважив, що підозра не є доказом провини. Вони підкреслили, що заступник Кандибора надає сприяння слідству та наполягає на неупередженому розслідуванні. Дептранс також стверджує, що відповідальність за аварію не лежить на тих, хто займався станами тунелів і станцій, а на тих, хто невдало їх спроєктував і збудував.
“Офіційна інженерно-технічна експертиза, передана правоохоронним органам, підтвердила: аварійна ситуація виникла через проєктні помилки та проблеми будівництва тунелю, які призвели до проникнення ґрунтових вод”, – наголосили в Дептрансі.
Проте зазначили, що після аварії метрополітен та міські служби діяли швидко. Вони зупинили рух, організували дублюючі маршрути та розпочали аварійно-відновлювальні роботи. А ще “посилили контроль за станом інфраструктури”, хоча це слід було робити раніше – до аварії.
Кульбако, якому оголошено підозру, звинувачений у службовій недбалості, що призвела до тимчасового закриття ділянки метро в грудні 2023 року. Прокуратура зазначає, що він не контролював роботу підземки стосовно питань, що відносились до його компетенції, та не брав участі в організації робіт з усунення наслідків аварії. За матеріалами слідства, недогляд і відсутність контролю з боку посадовця призвели до затоплення тунелю та збитків для бюджету столиці на суму 164 млн грн.
Свою позицію висловив також Валентин Кульбако, зазначивши в ефірі телеканалу “Київ 24”, що був здивований підозрою і що під час будівництва цієї частини синьої гілки не мав жодного відношення до її проєктування чи реалізації. За його словами, тунель будувався поспіхом і в складних геологічних умовах.
Подібну аргументацію представив і Руслан Кандибор, директор Департаменту, якому підозру оголосили в липні. Прокуратура звинуватила його у самоусуненні від вирішення проблем у метро, стверджуючи, що неналежна експлуатація та бездіяльність керівників транспортного департаменту і метро сприяли ескалації ситуації. Окрім Кандибора та Кульбака, підозри у цій справі отримали також колишній керівник метрополітену Віктор Брагінський, начальник служби колії, тунельних споруд і будівель, і головний інженер підземки.
Від грудня 2023-го до вересня 2024-го: Київ провів без третини “синьої” лінії 9 місяців
Рух поїздів у Києві через аварію у тунелі та значну кількість води між рейками на станціях синьої лінії було зупинено 8 грудня 2023 року. Тоді кияни ще не знали, що їм доведеться 9 місяців жити в умовах постійних заторів, а міська влада спробує покласти відповідальність на “злощасних попередників”, тобто на проєктувальників та будівельників тунелів і станцій підземки.
На початку вересня 2024 року бути вже запущені тестові поїзди на новій ділянці тунеля між станціями Либідською та Деміївською. Перевірялися сигналізація, система безпеки руху поїздів, зв’язок та проводилася обкатка потягів.