Державний музей авіації ім. Антонова поповнив свою колекцію новим захоплюючим експонатом. Вже незабаром відвідувачі матимуть можливість побачити історичну техніку з родини Ан-2, яка була розроблена Конструкторським бюро Антонова. Модифікована модель Ан-2П, виготовлена в Польщі, нарешті повернулася додому.
Державний музей авіації ім. О. К. Антонова оголосив про поповнення своєї колекції знаковим літаком – Ан-2П із заводським номером 1G11749, побудованим у Польщі у 1970 році. В радянський період він експлуатувався в Українському управлінні “Аерофлоту”, а після здобуття незалежності, до 1998 року – для державної компанії “Авіалінії України”. Свій перший політ літак здійснив у 1970 році.
Доля цієї машини могла скластися зовсім по-іншому, адже в 2010 році вона була придбана інвестором з Великої Британії. Метою була амбітна – перегнати Ан-2П через Атлантику до США, де він мав здійснювати оглядові польоти над Гранд-Каньйоном. Однак доля розпорядилася інакше.
“Події 2013–2014 років в Україні кардинально змінили ці плани. Під час перегону літак виконав проміжну посадку на аеродромі Бородянка та залишився там на цілих одинадцять років”, – повідомляють у Музеї ім. Антонова.
Зрештою, у 2025 році літак перейшов до фондів Державного музею авіації завдяки підтримці ГО “Асоціація розвитку авіації України” та її президента Олександра Бадрудінова. Машину транспортували до Жулян, де вона стане частиною музейної експозиції, і служитиме прикладом того, як техніка може прожити кілька життів і зрештою повернутися на батьківщину.
На фото з території музею видно, що Ан-2П потребує реставраційних робіт; його фюзеляж вкритий іржею та брудом. Всередині салону встановлено 12 м’яких сидінь з візерунчастою оббивкою, сині шторки на вікнах і багажна сітка над головою. У кабіні пілотів збереглися прилади, а в задньому відсіку – залишки обладнання. До речі, коментатори згадують, що в літаку був і туалет, що робило його дійсно пасажирським.
Ан-2П є пасажирською модифікацією легендарного Ан-2. Ця модель призначалася для коротких місцевих авіаліній і могла вмістити до 14 пасажирів. У салоні передбачалась звукоізоляція й м’які сидіння, що забезпечувало максимально комфортні умови для польоту.
Ан-2 є рекордсменом у світовій авіації за тривалістю серійного виробництва – понад 50 років. До 1970 року його випускали в СРСР, а потім — у Китаї та Польщі. Зокрема, на польському заводі WSK PZL Mielec, звідки новий екземпляр Музею авіації, було збудовано близько 12 тисяч таких літаків, більшість з яких експлуатувалася на території СРСР та країн СНД.
Президентський літак залишили на ВДНГ до осені
Інформатор повідомляв, що пасажирський лайнер Ту-134А-3 “Україна”, який виконував перевезення українських президентів і прем’єрів, залишатиметься на ВДНГ до завершення фестивалю кар’єри. Організатори прийняли рішення залишити літак на локації, тож до вересня кияни, які не встигли його відвідати, матимуть можливість побачити цей легендарний лайнер.
Ту-134А-3, що був виготовлений на Харківському авіаційному заводі, з 1997 по 2012 рік використовувався для коротких поїздок президентів Леоніда Кучми, Віктора Ющенка, прем’єрки Юлії Тимошенко та інших високопосадовців. Всередині літака є окремий салон для глави держави, кімната для нарад, урядовий телефон і столи для підписання угод. Літак належить Державному музею авіації, куди він переїхав у 2014 році.
Також ми писали, як у липні киян вразив цивільний літак у небі над містом. Хоча до F-16 та МіГів кияни вже звикли, але вперше за кілька років борт був не військовим, що викликало певне здивування. Частина очевидців спочатку прийняла літак за пасажирський, але швидко з’ясувалося, що над Києвом пролетів Ан-124 “Руслан”.