Російське підприємство «АвтоВАЗ» опинилося в складній ситуації, зокрема внаслідок зростання частки китайських виробників на ринку.

«АвтоВАЗ» – найбільший автовиробник у Росії – стикається з новою хвилею критики. Компанія переживає затяжну кризу, незважаючи на значні державні дотації, а ситуація з кожним місяцем відзначається погіршенням”, – зазначили в Службі зовнішньої розвідки України.

Влітку завод публічно визнав серйозність своїх проблем. На підприємстві почалися масові звільнення, а зарплати знизили зі 120 до 45 тисяч рублів. Співробітників змусили письмово відмовитися від премій і надбавок, щоб скоротити витрати. Частина заводів перейшла на чотириденний робочий тиждень, а обсяг виробництва зменшили через різке падіння попиту.

«Модель E-Largus виявилася повним провалом – її продажі надзвичайно низькі, а склади дилерів переповнені автомобілями, які залишилися нереалізованими. Ситуація з другим поколінням Lada Vesta також викликає занепокоєння – численні збої у рульовому механізмі призвели до травм водіїв, а Національний автомобільний союз вимагає масштабної перевірки діяльності заводу», – підкреслено у звіті.

Незважаючи на відсутність конкуренції та монопольне становище на внутрішньому ринку, продажі не зростають.

Аналітики вказують на глибокі структурні проблеми компанії, які роками ігноруються.

«Крім внутрішніх труднощів, на ситуацію впливають зовнішні чинники – зростання частки китайських автомобілів. За останні два роки російський авторинок фактично заполонили китайські бренди, які пропонують більш сучасні та надійні моделі. Їхня частка на ринку перевищує половину всіх нових продажів, а дилери все частіше відмовляються співпрацювати з російськими виробниками, вибираючи вигідніші контракти з китайськими партнерами. Це призводить до стагнації автомобільного ринку в Росії», – зазначено у звіті.

На фоні економічного занепаду «АвтоВАЗ» запустив нову «ініціативу», яка вже викликала обурення серед партнерів-дилерів. Завод зобов’язує всіх офіційних дилерів укласти угоду на встановлення системи відеоспостереження з обраним автовиробником підрядником.

Кожному дилеру потрібно встановити в середньому 12 камер відеоспостереження. Сервіс однієї камери обійдеться в 45 тисяч рублів на рік. У масштабах усієї мережі це може становити приблизно пів мільярда рублів щорічно.

Найбільше невдоволення викликає вимога надати «АвтоВАЗу» цілодобовий доступ до камер, встановлених у салонах офіційних дилерів, які є незалежними компаніями. Партнери вважають це грубим втручанням у їхню комерційну автономію і порушенням ринкових принципів.

Офіційно завод пояснює, що це потрібно для аналізу потоку клієнтів і рівня задоволеності. Проте дилери зазначають, що насправді йдеться про цифрове спостереження.

Аналітики попереджають, що така політика лише ускладнить конфлікт між виробником і дилерами, а також ще більше підірве довіру до бренду на ринку, який без іноземних партнерів не здатний створити сучасну продукцію самостійно і залежить від державного фінансування.

Китай продовжує зміцнювати свої позиції на російському внутрішньому ринку.

Від admin