Про це інформує Politico.

Залізницю було збудовано у XIX столітті, і вона відігравала важливу роль під час та після Другої світової війни. Після 1991 року її використання значно зменшилося, але наразі вона знову набуває стратегічного значення через необхідність ЄС в підвищенні пропускної спроможності для військових перевезень.

Експерти вказують, що військовий аспект може пришвидшити ухвалення рішення щодо відновлення «Залізного Рейну», оскільки інші залізничні маршрути є переповненими. Проте Нідерланди ставляться до цього проєкту без великого піднесення: країна вже має паралельну лінію з Роттердама до Німеччини і побоюється конкуренції з боку порту Антверпена.

Дискусії про відновлення залізниці тривають уже кілька років і викликали суперечки через екологічні питання. У 2003 році Бельгія та Нідерланди передали справу на розгляд арбітражного трибуналу, який дозволив Бельгії відновити шлях за умови фінансування екологічних витрат.

На сьогодні надію на реалізацію проєкту створює потенційне фінансування з боку ЄС і НАТО. У новому бюджеті Євросоюзу планують виділити €17 мільярдів на військову мобільність з 2027 року, що може сприяти відновленню «Залізного Рейну» для оперативних перевезень та посилення стратегічної інфраструктури регіону.

«Залізний Рейн» історично забезпечував швидкі перевезення вантажів між портом Антверпен і промисловим регіоном Рур у Німеччині, а його відновлення після Другої світової війни підтримувало союзників у логістиці.