Незважаючи на численні виклики, які постають перед українським бізнесом під час війни, підприємницький сектор і далі демонструє складну, проте динамічну ситуацію. Коли малий бізнес страждає від боргів, на великому бізнесі лежить подвоєна відповідальність – захищати купівельну спроможність і підтримувати українську економіку, а також забезпечувати стабільність держави через відповідальну сплату податків.
Водночас окремі великі сектори продовжують показувати позитивну динаміку. Будівельна галузь стала лідером за рівнем прибутку: загальний дохід провідних компаній зріс на 41% у порівнянні з 2023 роком, досягнувши 49,49 млрд грн. Основними прибутковими підприємствами є ті, що спеціалізуються на будівництві доріг. Готельно-ресторанний бізнес також виріс на 10%, хоча не всі компанії досягли прибутковості.
Особливо вражаючими є показники роздрібної торгівлі. Відповідно до даних Індексу Опендатабот, загальний дохід лідерів ринку перевищив 529 млрд грн. Це свідчить не лише про відновлення галузі, а й про її внесок у бюджет та створення нових робочих місць.
У цьому контексті заслуговують на окрему увагу великі ритейлери, зокрема Auchan Україна. У 2024 році мережа перерахувала до державного бюджету 926 млн грн.
Це – попри втрати. Згідно з матеріалами Forbes, Auchan Україна, як і багато інших компаній, суттєво знизила обороти на початку війни. Однак у 2024 році їй вдалося зменшити збитки більш ніж удвічі. Як зазначила СЕО компанії Марта Труш, ключовими факторами покращення стали оптимізація операційних процесів, чітке орієнтування на оздоровлення бізнесу та пріоритет безпеки — зокрема, свідоме закриття магазинів під час тривог.
Такий підхід не лише підвищив операційну ефективність, а й ствердив позицію свідомого бізнесу, що ставить людське життя на перше місце — навіть в умовах тимчасових збитків.