Гучні обіцянки впорядкувати безладне паркування у дворах Києва з метою забезпечення проїзду спеціальної техніки закінчилися “могутнім” провалом. Наприкінці березня 2025 року за ініціативою голови КМВА Тимура Ткаченка розпочалася кампанія з очищення дворів житлових багатоповерхівок від автомобілів, які там припарковані хаотично. Все починалося оптимістично і масштабно, однак за чотири місяці було визначено всього чотири адреси, де планується розмітка та установка антипаркувальних стовпчиків.
Ця ініціатива, запущена у березні Тимуром Ткаченком, мала на меті звільнити столичні двори від хаотично припаркованих машин. Реальні випадки, коли спеціальна техніка після обстрілів ледве могла дістатися місць влучення, стали “поштовхом” для запуску процесу. Хоча спочатку було зрозуміло, що процес займе багато часу і сил, ніхто не очікував таких “черепашачих темпів”, що не дивно викликало роздратування у самого ініціатора.
У своєму Telegram-каналі Ткаченко публічно розкритикував міську владу за профанацію процесу, заявивши, що за чотири місяці КМДА вдалося визначити лише чотири адреси для “пілотного проєкту”. Він наголосив, що адреси лише визначені, але не реалізовані. У офіційній відповіді КМДА, отриманій КМВА, наведено чотири адреси, де планується установка антипаркувальних пристроїв:
- Дніпровська набережна, 26-г – схема руху розроблена, знаки встановлені, очікується монтаж делініаторів;
- вулиця Драгоманова, 44-а – схема направлена на розгляд до патрульної поліції;
- вулиця Ю. Кондратюка, 5 – схема на погодженні у патрульної поліції;
- вулиця К. Бендукідзе, 2 – схема подана на розгляд поліції.
Відповідь, підписана заступником мера Петром Пантелеєвим, не містить конкретних термінів реалізації чи результатів – лише опис бюрократичного процесу. Окремо підкреслюється, що проєкти реалізуються тільки в тих будинках, де співвласники надали згоду. Фактично, лише ці чотири будинки з усіх у Києві погодилися впорядкувати свої двори, інші ж, або не були проінформовані, або не вбачають у цьому необхідності.
“Прикро, що багато киян не усвідомлюють важливості цього питання і ставлять питання свого паркування вище власної безпеки. Саме для цього місто повинно зайняти сильну позицію”, – підкреслює Ткаченко.
На цьому фоні особливо знаковим є звернення ДСНС, яке наголошує, що заблоковані проїзди до дворів – це пряма загроза життю. У разі пожежі чи обстрілу кожна хвилина може стати вирішальною, але рятувальники не в змозі дістатися постраждалих через переповнені автівками двори. Важливо, що адреси будівель, де проїзди будуть утруднені для спецтехніки, мають розроблятися спільно з ГУ ДСНС у Києві, адже фахівці перевіряють заїзди навіть до конкретних під’їздів, не кажучи вже про будинки.
Крім того, за весняними планами, у процесі мають бути залучені керуючі компанії, ОСББ, ЖБК, районні адміністрації. Департамент територіального контролю повинен забезпечити постійне інспектування проблемних ділянок житлової забудови на предмет порушення правил паркування, Департамент транспортної інфраструктури – розробити план-графік облаштування антипаркувальної інфраструктури, а Департамент фінансів – визначити джерела фінансування таких заходів. Враховуючи “результати”, Ткаченко зазначив, що у разі відсутності прогресу до 11 серпня вимагатиме дисциплінарної відповідальності. Можливо, він ініціює нову хвилю тиску на посадовців та публічного обговорення, адже, хоча старт і був гучним, результат поки що нагадує застій.
Як у Києві почали вивозити занедбані авто: повідомлення під “двірники” і відправка на спецмайданчики
Нагадаємо, що нещодавно Інформатор повідомляв про те, що у спальних районах Києва з вулиць та парковок почали прибирати старі автомобілі, які стоять без руху тривалий час, чи вже перетворюються на металобрухт. Питання їх вивезення було організоване через рішення Ради оборони Києва. Забрати транспорт, що ще потрібен власникам, можна у будь-який час.
Далі ми інформували, що власників занедбаних автомобілів, які планують евакуювати з доріг та внутрішньоквартальних проїздів, попереджають про проведення вивезення. Для цього під “двірники” таких авто залишають папірці від районної адміністрації з контактними даними та поясненням, що автомобіль буде евакуйовано, якщо його власник не перепаркує. Цікаво, що в поясненнях роз’яснюють, які автомобілі вважаються “покинутими”, але не всі транспортні засоби, яким було вручено попередження, підпадають під ці критерії.