З 22 серпня мешканці Києва знову отримали можливість користуватися фунікулером. Один з найколоритніших видів транспорту в столиці розпочав свою роботу після ремонту, який тривав більше місяця. Роботи завершилися вчасно, але графік їх проведення став предметом критики з боку транспортних активістів.
О 12:00 22 серпня київський фунікулер відновив свою роботу після понад місячної перерви, повідомляє телеканал Київ 24. Вагони знову курсують між Верхнім містом і Подолом, а у вестибюлях щойно завершили останні підготовчі роботи – прибрали пил після малярних робіт та встановили попереджувальні смуги на сходах. Як зазначали у КП “Київпастранс”, щорічний капітальний ремонт тривав з 14 липня по 22 серпня. Протягом цього часу фахівці відновили компресорну машину, оглянули та замінили шпали, пофарбували вагони, відремонтували двері й сидіння, зменшили натяг тросу та виконали роботи з контактною мережею.
Цього року час проведення ремонту викликав активну критику з боку ГО “Пасажири Києва”. Громадські активісти отримали офіційні дані про пасажиропотік та заявили, що саме влітку фунікулер є найбільш популярним. За їхніми даними, у липні транспортом користувалося до 12,5 тисяч осіб на день, що істотно більше, ніж згадані у звітах “Київпастрансу” дані про 2 тисячі пасажирів.
Активісти закликають перенести ремонти на періоди з меншим попитом, зокрема, на лютий або листопад. Для порівняння вони наводять практику європейських міст, де аналогічні ремонти проводяться в міжсезонні, а не влітку. А також зазначають суттєвий аргумент щодо втрат, які несе фунікулер у літні місяці, коли пасажирів найбільше.
Нагадаємо, востаннє вагони київського фунікулера оновлювали у 2018 році. Тоді ж були повністю замінені рейки та освітлення. Поки що нових кабін не планується, проте у столиці сподіваються на підтримку Європейського інвестиційного банку, який вже фінансує закупівлю іншого міського транспорту.
Як здійснювалося знеструмлення фунікулера і чому це відбувалося саме влітку – аргумент Київпастрансу
Нагадаємо, у середині липня Інформатор повідомляв, що фунікулер закрили на щорічний плановий ремонт. Він був запланований з 14 липня до 22 серпня. У КП “Київпастранс” пояснили це тим, що саме влітку цей транспорт має нібито найменший пасажиропотік, до 2 тисяч пасажирів на добу, “що майже вдвічі менше, ніж у інші пори року”.
Минулого року повідомлялося, що київський фунікулер почали частіше знеструмлювати. Про деякі такі випадки інформував КП “Київпастранс” у соцмережах, але багато випадків залишалися непоміченими. Проте пасажирам столичного транспорту на канатній тязі від цього не легше: мало не було випадків, коли вагони застрягали серед маршруту, зависаючи над схилом.