Кияни проявляють значну увагу та небайдуже ставлення до громадського транспорту, прагнучи вникнути в усі деталі та відстоюючи свій комфорт навіть у найменших нюансах. Наразі в двох транспортних організаціях Києва активно обговорюється питання посадки пасажирів у трамваї на кінцевих зупинках. Один з небайдужих мешканців столиці вимагає від КП “Київпастранс” не тримати двері закритими під час відстою, а дозволяти людям заходити у вагони.
Дискусію ініціював Максим Галущак, опублікувавши подібні повідомлення у Фейсбук-групах “Транспорт Києва” та “Київська транспортна спільнота”. Він вважає “ганебною практикою” Київпастрансу ситуацію, коли порожні вагони на кінцевих зупинках не відкривають свої двері, а пасажири чекають на зупинках. Від підприємства поки що немає відповіді, тому всі очікування зосереджені на коментарях під публікаціями.
“Вже кілька років намагаюся привернути увагу до дивної політики Київпастрансу щодо кінцевих зупинок та ставлення до пасажирів”, – скаржиться киянин.
Що саме він має на увазі під “поганим ставленням”? Галущак звернув увагу на те, що трамваї прибувають на кінцеві зупинки й стоять із зачиненими дверима від 5 до 15 хвилин. Пасажири змушені чекати на вулиці, де, за словами активіста, у них є три варіанти.
Влітку люди страждають від спеки, взимку мерзнуть, а в дощ – мокнуть. Відео, яке він виклав, було знято взимку, коли температура опустилася до -14°C. На ньому видно, що трамваї присутні на зупинці, і пасажири також є, але всередині вагонів порожньо.
“Потім трамвай, нарешті, запускається, під’їжджає до зони посадки, де пасажири повинні за 20 секунд заповнити вагон, адже він вирушає за маршрутом. Чому не можна просто приїхати, відкрити двері та дати людям можливість спокійно сідати протягом тих же 5-15 хвилин?”, – запитує киянин.
Галущак підкреслює, що трамваї часто стоять з відкритими дверима на “Контрактовій площі”, але ніколи – на “Героїв Дніпра”, попри те, що маршрут один і той же. Він закликає звернути увагу на цю ситуацію, щоби в Київпастрансі нарешті зрозуміли, “для кого й за чий рахунок вони працюють, а ця ганебна практика залишилася в минулому”.
У коментарях Галущаку натякнули, що уважність – річ хороша, але дивно, що протягом років дослідження питання він не розібрався з особливостями кінцевих зупинок. Кияни пояснили, що це саме 5-15 хвилин між рейсами – це законний час, відведений для відпочинку водія, і під час цього часу водій на маршруті відсутній.
“А можливо, це така кінцева, де водій може піти до вбиральні, а також купити каву чи просто відпочити? Без коментарів від пасажирів: “О, пішла пити каву чи їсти бутерброд!”. Бо нашим пасажирам завжди потрібно вказати на це. Потрібно по-справжньому поважати цю працю”, – підкреслюють кияни.
На зауваження пасажирів відповіли й водії. Одна з них зазначила, що раніше відкривала двері для пасажирів у таких випадках, та швидко зрозуміла, що це не зовсім вдала ідея.
“По доброті своїй подавала вагон на зупинку раніше на 3-5 хвилин, щоб люди не мерзли. А потім чуєш “дифірамби” на свою адресу. Висновок – не робіть добрих вчинків, аби вас не засуджували. Не хочу стверджувати, що всі пасажири злі, але в кожній бочці завжди знайдеться ложка дьогтю”, – ділиться своїм досвідом жінка.
Галущаку радять ознайомитися з розкладом та приходити на посадку в той самий час, щоб дати водіям можливість відпочити. Він користується одним і тим же маршрутом вже багато років і мав би вже вивчити графік.
“Максим, під час своєї обідньої перерви водій має право робити те, що вважає за потрібне: поїсти, прибрати в кабіні, помити руки, відпочити. Чи пропонуєте ви робити все це на посадковій зупинці в присутності пасажирів?”, – запитують читачі.
Інші коментатори акцентують, що сьогодні кожен школяр може легко перевірити розклад в інтернеті: подивитися і прийти на зупинку за кілька хвилин. І, на думку автора коментаря, саме так більшість пасажирів і роблять. Також поруч із кінцевою є безліч магазинів, де можна сховатися від спеки або холоду, не чекаючи 15 хвилин на зупинці. Проте деякі вважають, що Галущак підняв важливе питання. Один з коментаторів погоджує, що Київпастранс має звернути увагу на цю ситуацію.
“Я також не раз думав над цим. Логічних пояснень цього явища немає, окрім того, що це усталена практика серед київських водіїв трамваїв, тролейбусів та автобусів. Керівництво не звертає і не звертало на цю проблему уваги”, – пише однодумець активіста.
Також один з киян надав логічне пояснення, чому на різних зупинках працює різний режим. Це пов’язано з тим, що на “Героїв Дніпра” завершується один маршрут, в той час як на “Контрактовій площі” – п’ять. Як пояснюють фахівці, через це на “Контрактовій” вони й відстоюють біля зупинки на спеціальних коліях, не заважаючи трамваям, які мають відправитися раніше, але приїхали пізніше, пройти по паралельній колії.
У Києві розпочалась реставрація ретро-трамваю: коли й де він курсуватиме
Нагадаємо, раніше Інформатор повідомляв, що у Дарницькому депо проходить реставрація історичного синього трамвая, випущеного ще у 1892 році. До кінця 2025 року його планують знову вивести на маршрут після десятирічної перерви. Згодом поїздки цим транспортом делікатно увійдуть до екскурсійних програм для киян і туристів.
Також Інформатор інформував, що Київпастранс знищив останній трамвайний вагон Пульман, виготовлений у Німеччині. Історичний “капсула часу” зберігалася у Пущі-Водиці та виконувала роль електричної підстанції, але її ходова частина та корпус збереглися з моменту побудови.