Осінній сезон загострив транспортну ситуацію в Бортничах, оскільки до вже існуючих пасажирів, які їздять на роботу, приєдналися школярі та студенти. Не дивно, що запуск наприкінці серпня тестового маршруту №529К, що має замінити скасований маршрут №474, виявився вдалим. Через високу популярність рейсів їх кількість збільшили, а графік значно оновили.
З 1 вересня 2025 року тестовий маршрут №529К, який з’єднує мікрорайон Бортничі з “зеленою” лінією метро, перейшов у новий режим. Тепер на цій лінії функціонують два автобуси з окремими розкладами – вони здійснюють рейси між вулицею Автотранспортною, що знаходиться в мікрорайоні біля Заплавного озера, і станцією метро “Харківська”. Перевізник встиг переконатися за кілька днів, що попит на додаткові маршрутки є високим, а з початком навчального року він буде тільки зростати.
У Фейсбук-групі “Мікрорайон Бортничі” повідомили, що попередній розклад руху, запроваджений наприкінці серпня, вже не актуальний. Замість цього діють два нових графіки: “графік 1” і “графік 2”, кожен з яких відповідає одному з автобусів. Згідно з новими даними, перший автобус вирушає з Бортничів о 5:50 ранку, тоді як останній рейс з метро “Харківська” виїжджає о 20:10 – за старим графіком, що діяв з 25 серпня, робота закінчувалася о 19:50.
Крім того, збільшилася частота рейсів під час годин пік. Якщо раніше інтервал між відправленнями досягав півтори години, то тепер у ранкові години автобуси вирушають з Бортничів приблизно кожні 30–40 хвилин. Така зміна дає можливість розвантажити транспорт, особливо в ранкові години, коли до дорослих пасажирів приєднуються школярі та студенти.
Мешканці мікрорайону в коментарях уточнюють деталі: маршрутка здійснює рейси до ЕКО-маркету, а у зворотному напрямку зупиняється біля ринку на місці зупинки скасованого маршруту №474. Частина рейсів, як зазначають місцеві, проходять “через село», що підтверджується позначкою “К” у новому розкладі. Це стосується ранкових маршруток з 5:50 до 7:30 та вечірніх – з 17:55 до 19:45.
Нагадаємо, маршрут 529К з’явився в Бортничах наприкінці серпня після петиції мешканців. Вони закликали КМДА вирішити проблему транспортної ізоляції мікрорайону після скасування маршруту №474. Він був основним засобом сполучення з “зеленою” гілкою метро, але зник з карт Києва влітку 2025 року через мобілізацію водіїв і фінансові проблеми перевізника.
Спробою компенсувати втрату став автобус №104, проте він мав обмежену кількість транспорту та пізній початок руху. Саме тому мешканці наполягали на створенні нового маршруту з зручним графіком. І коли маршрут 529К запустили в тестовому режимі, швидко стало зрозуміло, що потреба у ньому значно вища за очікувану. Як довго збережеться нинішня схема й чи будуть ще додаткові автобуси, залежить від пасажиропотоку й рішень перевізника.
Не доїхати ані на роботу, ані на навчання: місцеві вже думали, чи не попроситися назад до області
Нагадаємо, у липні Інформатор писав, що мешканці Бортничів навіть почали думати про те, чи не “попроситися назад” до Бориспільського району через проблеми з транспортом. Щоденні подорожі з мікрорайону до “великого Києва” перетворилися на неприємну пригоду після скасування одного з основних маршрутів громадського транспорту – автобусу №474.
Також ми повідомляли, що берег озера Вітовець біля Бортничів у Києві не витримує напливу відпочивальників. Через спеку територія біля водойми вкривається шаром залишків пікніків – пляшки, недопалки, пакети, кістки, обгортки та недоїдки. Після кожних вихідних місцеві мешканці, яким шкода дивитися на те, що відбувається, змушені самостійно прибирати територію.