Гучна обіцянка міського голови Києва щодо термінів здачі метро на Виноградар не має під собою ґрунту. В бюджеті столиці будівництво метро просто не забюджетовано у повному обсязі, а допомогти місту могли б ЄБРР чи Світовий банк – але жодних домовленостей із ними щодо допомоги на добудову лінії метро поки немає. Відтак, складно зрозуміти, на що розраховує Віталій Кличко, коли обіцяє, що підземка буде здана в строк.
Про це повідомив очільник “бюджетної” комісії Київради Андрій Вітренко у соцмережах. Опозиційний депутат міськради розповів, що, відповідно до Програми соціально-економічного розвитку, запуск ділянки метро на Виноградар заплановано на грудень 2028 року (Кличко, нагадаємо, обіцяє завершити за два роки – тобто ще у 2027-му). При цьому загальна кошторисна вартість об’єкту складає 24 мільярди гривень.
“В бюджеті міста будівництво метро не забюджетовано, особливо – у такому обсязі. На сьогодні профінансовано лише близько 290 млн грн, це лише кілька відсотків від загальної вартості”, – зауважив Вітренко у дописі.
Депутат каже, що у 2025 році планується виділити ще 700 млн грн. А в проєкті перерозподілу бюджету міститься ще близько 1 млрд грн на підземку. Разом це 1,7 млрд, каже він, але цього “критично недостатньо” для добудови “зеленої” лінії метрополітену.
“У справі такої складності, як добудова метро, місто має розраховувати на зовнішнє фінансування — наприклад, від ЄБРР чи Світового банку. Але жодних підтверджених домовленостей або кредитних програм наразі немає”, – додав депутат.
Коли Кличко пообіцяв здати “зелену” лінію метро, та що відбувається нині на майданчику
Нагадаємо, напередодні Інформатор писав, що до Дня Києва міський голова столиці Віталій Кличко зробив гучну обіцянку стосовно строків добудови продовження “зеленої” лінії метро. Йдеться про дві станції, “Мостицька” та “Проспект Правди” у Подільському районі міста. Мер обіцяє, що обидві станції здадуть впродовж двох років.
Також ми розповідали, що будівництво метро на Виноградар переходить на новий етап: на майданчику станції “Мостицька” почали зводити діафрагмові стіни, які укріплюватимуть котлован для підземних споруд. Йдеться про один із ключових етапів проєкту, що потребує найвищої інженерної точності та спеціального обладнання. Саме тому компанія-підрядник Autostrada залучила для робіт нову високотехнологічну техніку – бурову установку Casagrande B200 та бентонітовий завод S.A.I.C.I.