У Києві відбулося святкове відкриття та завершення тривалої епопеї з Подільським мостом, навколо якого розпочато кілька кримінальних справ щодо розкрадання бюджетних коштів. Подільський міст справді став “золотим” для української столиці — з 2017 року почалися зловживання з будівельними матеріалами, технікою та завищенням обсягів робіт. Проте, напередодні свята звичайно зосереджуються лише на досягненнях, і міський голова не прогавив можливість похвалитися.
В повноцінному запуску мосту, що включає смуги для автомобілів, громадського транспорту та велосипедистів, Кличко відзвітував у своєму Telegram-каналі. Відкриття заплановано на 23 серпня, також передбачено проїзд по обох частинах новозбудованого тунелю. Міський голова підкреслив, що це найбільший інфраструктурний об’єкт в Україні загальною протяжністю 10 кілометрів.
“По 4 смуги (для автівок, громадського транспорту та велосипедистів) в кожному напрямку на ділянці від Набережно-Хрещатицької до Русанівських садів. А далі – по 2 смуги,” – повідомив Кличко.
Також, за словами мера, з повним відкриттям руху в новому тунелі. На мосту облаштовано більше ніж 11 кілометрів велодоріжок, смуги для громадського транспорту, новий світлофор на перетині з вулицею Центральна Садова та пересадочний вузол для пасажирів швидкісного трамваю та електрички. Перша черга мосту була відкрита на початку грудня 2024 року, коли дозволили проїзд легкового та міського пасажирського транспорту з Троєщини до центру.
Не зважаючи на інфраструктурну важливість проєкту, Подільський міст став символом скандалів, що оточують міські підряди. На початку серпня прокуратура оскаржила угоду на будівництво ділянки мосту від Русанівських садів до бульвару Перова вартістю понад 2 млрд грн. У справі йдеться про змову учасників тендеру та антиконкурентні дії, підтверджені рішенням Антимонопольного комітету.
Нещодавно, у квітні 2025 року, СБУ повідомила про підозри теперішнім та колишнім керівникам комунального підприємства, що координує дорожнє будівництво у столиці. Вони отримали надприбутки на будівництві мосту — понад 153 млн грн через переплату за будматеріали ще до масштабного вторгнення. Крім того, триває розслідування в кількох справах, пов’язаних із будівництвом Подільського мосту, тому остаточна сума, що “впіймали” усі причетні до крадіжок, ще здивує людей столиці.
Корупційні справи про Подільський міст тривають роками і коштують мільярди
Нагадаємо, раніше Інформатор зазначав, що Подільська прокуратура подала позов до Госпсуду щодо цього будівництва. Йдеться про визнання недійсним договору генерального підряду між КП “Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд Києва” та приватним товариством, що відповідає за будівництво мосту з 2017 року.
Також ми інформували, що на початку 2023 року прокуратура Києва завершила досудове розслідування первинного епізоду справи стосовно розкрадання коштів — мова йшла про 36 млн грн. Серед підозрюваних було троє посадовців — перший заступник керівника КП “Дирекція з будівництва шляхово-транспортних споруд Києва”, а також керівники генеральної та підрядної організацій.
Додатково, у травні 2024 року слідство виявило, що витрати на оренду техніки, використаної в роботі, були завищені на 24 млн грн. Керівнику генпідрядної компанії було повідомлено про підозру, йому загрожує до 12 років позбавлення волі.