Нова петиція мешканців Києва щодо відновлення проекту продовження Правобережного швидкісного трамвая до Палацу Спорту знову не знайшла підтримки. Жителі Борщагівки вже могли б користуватися цим маршрутом, але Київ втратив фінансування від Світового банку через затримки з боку місцевої влади. Проект відклався на роки, незважаючи на наявність документації й міжнародної підтримки, а 12 червня мер Кличко офіційно відмовив у підтримці нової петиції, що викликало обурення серед громадськості.
Міський голова Києва Віталій Кличко прокоментував петицію про продовження Борщагівської лінії швидкісного трамвая до Палацу Спорту і відмовив у підтримці, мотивуючи це військовою ситуацією та тим, що Світовий банк перенаправив фінансування на відновлення критичної інфраструктури ще в 2023 році. У міськраді зазначили, що проект можна реалізувати тільки після завершення бойових дій і відновлення співпраці з банком.
У петиції, що була подана в березні, йшлося про те, що Правобережний швидкісний трамвай міг би істотно розвантажити вулицю Саксаганського та станції метро “Політехнічний інститут” і “Вокзальна”. Наразі жителям Борщагівки доводиться користуватися метро, а альтернатива у вигляді маршрутки №411 має малу місткість, в той час як автобус №69 робить великий об’їзд через Солом’янку.
Це не перша ініціатива активістів, які нагадують про важливість маршруту. Так, у січні 2025 року була зареєстрована попередня петиція, у якій зазначалося, що завершення будівництва трамвайної лінії дозволило б збільшити пасажиропотік з 170 до 250 тисяч осіб на день і розвантажити метро та основні транспортні артерії. Активісти згадали, що ще у 2015 році дослідження за участі Світового банку виявило щоденний нереалізований попит на мільйон магістральних перевезень, що дорівнює обсягу перевезень усього метрополітену Києва. Це підкреслює актуальність трамвайного сполучення між Борщагівкою та центром.
Зазначимо, що про продовження лінії ведуть мову ще з 2015 року. У 2018–2021 роках було розроблено техніко-економічне обґрунтування, і 67 депутатів Київради підтримали цю ініціативу. В рамках проекту “Київська міська мобільність” планувалося залучити 39 мільйонів доларів позики від Світового банку. Однак тендер, виграний компанією “Елтранс”, не перейшов до стадії виконання.
Як зазначають активісти з Громадської організації “Пасажирів Києва”, Київ втратив не менше 36 млн доларів, призначених на транспортні проекти. Вони звинувачують міську владу у бездіяльності, оскільки вона жодного разу не звернулася до Світового банку після 2022 року з метою відновлення фінансування. Активісти підкреслюють, що через це не реалізувалися десятки ініціатив, включаючи об’єднання ліво- та правобережних трамвайних мереж, запуск BRT з Троєщини та трамвай через міст Патона.
“Таким чином, Київ і мер Кличко втратили всю можливу співпрацю зі Світовим Банком. З міжнародним партнером було б складніше реалізувати проекти без належного контролю і уникнути кримінальних проваджень за розтрату коштів на будівництво”, – зазначили представники “Пасажирів Києва”.
У Києві реставрують ретро-трамвай: коли й де він курсуватиме
Нагадаємо, що раніше Інформатор повідомляв про реставрацію історичного синього трамвая в Дарницькому депо, який був вироблений у 1892 році. Його планують випустити на лінію до кінця 2025 року після десятилітньої перерви. Згодом поїздки цим трамваєм будуть частиною екскурсійних програм для жителів і туристів.
Також ми інформували про трамвай-кафе Tatra T6B5, що курсуватиме містом під номером №001, ймовірно, залишиться останнім діючим вагоном цієї моделі. Наразі в столиці лишилося лише сім таких вагонів, включаючи “перший” трамвай та вагон, що працює буксиром у території Дарницького електродепо. Інші вагони були списані та розібрані або чекають на списання.