Мер Києва спростував повідомлення про можливе підвищення вартості проїзду в громадському транспорті столиці, яке активно обговорюється останніми днями. Основою для цих чуток слугувало вилучення 8 млрд грн з бюджету Києва – це 10% від податку на прибуток, що зазвичай надходить до столиці. Також Департамент фінансів КМДА звернувся до Кличка з пропозицією переглянути тарифи. Проте мер заявив, що до завершення війни це питання не підлягає обговоренню – ціна проїзду для киян залишиться на теперішньому рівні.
Про це міський голова повідомив 9 вересня у своєму офіційному Telegram-каналі. Кличко підтвердив, що незважаючи на значні фінансові втрати, місто не планує підвищувати тарифи на проїзд у громадському транспорті, хоча різниця між чинним тарифом і економічно обґрунтованою вартістю перевезень вже досягла 11 млрд грн на рік. Ці витрати покриваються з бюджету столиці, який нещодавно втратив 8 мільярдів через рішення Верховної Ради.
Нагадаємо, проєкт змін до державного бюджету підтримали 229 депутатів, у тому числі, кілька мажоритарників з Києва. Вони проголосували за перерахування 10% податку на прибуток, які зазвичай залишалися в місті, до загального фонду державного бюджету. Частина цих коштів уже була закладена на підтримку “Укрзалізниці”.
У відповідь фінансовий департамент КМДА звернувся до мера з формальною пропозицією розглянути можливість підвищення тарифів. У документі зазначено, що теперішня собівартість однієї подорожі у метро перевищує 44 грн, а в наземному транспорті – більше 22 грн. При цьому чинний тариф залишається на рівні 8 грн, незмінному з 2020 року.
Про можливі коригування тарифів публічно говорять і незалежні експерти. Як зазначає експертка з інфраструктурних проєктів Анна Мінюкова, рішення Верховної Ради поставило під загрозу компенсації для транспортних підприємств, які раніше дозволяли утримувати ціни на довоєнному рівні. Вона також звертає увагу на порівняння столичних тарифів з іншими містами: у Львові проїзд коштує 25 гривень, у Запоріжжі – 15, у Дніпрі – 10. Проте Кличко наголошує, що підвищення вартості проїзду під час війни є неприйнятним.
“Наразі ми робимо усе можливе, щоб підтримати людей в складній соціальній ситуації. Влада ж на центральному рівні зробила все, аби забрати в міст можливість отримувати доходи від тарифу на проїзд у громадському транспорті. Тепер ми шукаємо шляхи, щоб виправити цю ситуацію та зберегти існуючі тарифи”, – зазначив міський голова.
Що за документ оприлюднив Гончаренко, і як у Верховній Раді пояснили питання про 8 мільярдів
Нагадаємо, що в середу, 27 серпня, Інформатор повідомив, спираючись на слова нардепа Олексія Гончаренка, що київська влада готується до підвищення цін на проїзд у громадському транспорті. Це, нібито, стало першим наслідком вилучення Верховною Радою 8 млрд грн з бюджету столиці. Департамент фінансів КМДА раніше повідомляв про суттєві ризики для фінансування ключових напрямків міського господарства – зокрема, утримання низьких тарифів на перевезення пасажирів.
Раніше повідомлялося, що Верховна Рада дійсно вилучила з бюджету Києва 8 млрд грн – це 10% від податку на прибуток, який зазвичай перенаправляється до столичної казни. За словами ряду депутатів, ці кошти повинні бути використані на нацбезпеку та оборону. Але Кличко переконаний, що ці гроші можуть бути направлені на що завгодно – в тому числі і на допомогу “Укрзалізниці”, що має зовсім незначний стосунок до столиці.