Крісло директора Департаменту транспортної інфраструктури Руслана Кандибора залишалося пустим близько двох років. Проте його вірність та спроможність до “командної роботи” в межах КМДА забезпечували йому підтримку від міського голови, навіть попри зростаючі проблеми транспорту в столиці. Кличко вже двічі уникав закликів звільнити Кандибора під тиском критики, але обставини стали такими, що рішення про його звільнення стало офіційним – без зайвого шуму та “за угодою сторін”.
Руслан Кандибор буде звільнений із посади директора Департаменту транспортної інфраструктури КМДА з 10 вересня 2025 року. Відповідне розпорядження №730 підписав міський голова Києва Віталій Кличко 4 вересня, вказавши причину “за угодою сторін”. Цю інформацію підтвердило агентство “Інтерфакс-Україна”, яке має копію документа.
Цьому рішенню передувала низка гучних подій. У липні 2025 року Руслану Кандибору була вручена підозра у службовій недбалості, що призвела до серйозних наслідків. Згідно зі слідством, чиновник не відреагував вчасно на аварійну ситуацію в метро між станціями “Либідська” та “Теремки”. У тріщинах конструкції тунелю почала проникати вода з піском, що спричинило масштабне підтоплення і призупинення роботи шести станцій синьої лінії – від “Деміївської” до “Теремків”.
У результаті аварії, яка сталася 8 грудня 2023 року, довелося капітально відновити пошкоджену ділянку тунелю, а ремонт обійшовся міському бюджету в 370 млн грн. Пасажирське сполучення на цій лінії вдалося відновити лише через дев’ять місяців. За даними прокуратури, закриття станцій призвело до недоотримання доходів від пасажирських перевезень, а також до необхідності організації дублюючих маршрутів наземним транспортом – усе це коштувало бюджету міста 164 млн грн.
Справу розслідують за частиною 2 статті 367 КК України, що передбачає покарання у вигляді позбавлення волі від 2 до 5 років. 18 липня суд обрав Кандибору запобіжний захід – два місяці нічного домашнього арешту та тимчасове відсторонення від виконання службових обов’язків. Прокуратура планувала оскаржити це рішення, наполягаючи на цілодобовому арешті з носінням електронного браслета.
Руслан Кандибор і Дептранс на усі звинувачення відповідають запереченням своєї вини, звинувачуючи проєктувальників і будівельників тунелю. У відомстві посилаються на офіційну інженерну експертизу, яка вказала на будівельні помилки, що призвели до проникнення ґрунтових вод. Також чиновники заявляють, що після аварії діяли швидко – перекрили рух, організували дублюючі маршрути та розпочали роботи з відновлення.
Цікаво, що звільнення Кандибора відбулося рівно через рік після того, як друга петиція киян з вимогою його відставки зібрала необхідні 6 тисяч підписів. Автори документа вказували не лише на аварію в метро, а й на обвал тротуару на Повітрофлотському шляхопроводі, постійні затори, підтоплення та зменшення випуску муніципального транспорту. Попередня петиція у 2023 році також забезпечила голоси для звернення, але навіть тоді Кличко захищав свого підлеглого, хоча тепер ситуація змінилася.
У КМДА вважають, що в аварії в тунелі метро винні попередники
Як повідомляв Інформатор, після повідомлення про підозру одному з заступників директора Департаменту транспортної інфраструктури – Валентину Кульбаку, у Дептрансі підкреслили, що це ще не доказ провини. Вони стверджують, що заступник Кандибора співпрацює зі слідством та наполягає на об’єктивному розслідуванні. Дептранс продовжує наполягати на тому, що винні не ті, хто мав слідкувати за станом тунелів і станцій, а ті, хто погано спроєктував і невдало побудував об’єкти. Проте затоплення тунелю між “Деміївською” та “Либідською” продовжує призводити до кримінальних наслідків: Кульбако став уже п’ятим підозрюваним, включаючи колишнього керівника столичної підземки – втікача Брагінського.
Нагадаємо, 8 грудня 2023 року рух поїздів у Києві був зупинений через аварію в тунелі та велику кількість води між рейками на станціях синьої лінії. Тоді кияни ще не уявляли, що наступні 9 місяців їм доведеться провести в постійних заторах, а міська влада спробує перекласти відповідальність на “нещасливих попередників” – проектантів та будівельників, які займалися зведенням тунелів і станцій підземки.
А на початку вересня 2024 року новою ділянкою тунелю між станціями Либідська та Деміївська вже запустили тестові поїзди. Перевірялися сигнали, система безпеки руху поїздів, зв’язок і проводилася обкатка потягів.