На будівництві метрополітену на Виноградарі формуються нові етапи прямо під ногами. Вже завершено перший рівень тунелю та важлива конструкція, яка з’єднує його яруси. Тривають роботи над новими переходами, вентиляційними системами, і значна частина обох рівнів тунелів на дільниці вже готова.
Про це у своєму традиційному огляді розповів інфраструктурний оглядач та автор YouTube-каналу Avdokushyn.info Павло Авдокушин. На ділянці поблизу вулиці Івана Виговського завершено укладання бетонної плити між ярусами майбутнього тунелю. Цей етап є важливим, адже плита з’єднує два рівні конструкцій, стаючи стелею для нижнього тунелю і підлогою для верхнього.
Перший рівень тунелю вже готовий, а далі розміщена комора для дренажу та велика глибока “чаша” для збору води. Саме з неї система відводитиме всю вологу — як дощову, так і ту, що виникає внаслідок руху поїздів. Також вже видно перші сходи між рівнями, які надаватимуть технічний доступ на нижній рівень.
Поряд із цим тунелем триває будівництво ще одного — бічного відгалуження. Його вже накрили плитою, і нині бетонують переходи між тунелями. По завершенню цієї частини, будівельники засиплять проміжки спеціальною сумішшю, що зробить конструкцію стійкою.
Котлован вже просунувся на десятки метрів у бік майбутньої станції. У цьому місці два тунелі поступово з’єднаються в один широкий, і саме тут проходитиме маршрут під проспектом Європейської Солідарності. Цю ділянку наразі готують до розширення.
Окремо облаштовуються вентиляційні вузли. Один із таких вже майже готовий: цоколь оздоблено каменем, встановлено двері, сходи та захисні елементи. Біля нього створено прохід для мешканців — безпечний, оснащений пандусами та плитами.
Робота триває і вдень, і вночі: коли денна зміна завершує свою роботу, на майданчик виходить нічна. Наразі вже використовується нова техніка — не орендна, а власна, що спростить контроль якості і пришвидшить темпи. Бетонування триває щодня або через день, а тунель “виростає” буквально на очах.
Навіть з поверхні видно, як швидко змінюється майданчик, зазначає оглядач. Там, де ще нещодавно був глибокий котлован, вже з’являється простір: частина була засипана, іншу готують до подальших робіт. Що буде з цією територією після завершення — чи стане вона дорогою чи сквером, стане зрозуміло згодом, коли затвердять проєкт благоустрою.
Кличко озвучив строки виходу на лінію метро на Виноградар: коли перший потяг, та новини з будмайданчику
Нагадаємо, раніше Інформатор повідомляв, що будівництво метро на Виноградар переходить на новий етап: на станції “Мостицька” почали зводити діафрагмові стіни для укріплення котловану підземних споруд. Це один із ключових етапів проєкту, що потребує високої інженерної точності та спеціального обладнання. Тому компанія-підрядник залучила нову високотехнологічну техніку — бурову установку Casagrande B200 та бентонітовий завод S.A.I.C.I.
Також повідомлялось, що до Дня Києва у травні міський голова Віталій Кличко дав обіцянку стосовно термінів добудови продовження “зеленої” лінії метро. Мова йде про дві станції, “Мостицька” та “Проспект Правди” у Подільському районі столиці. Мер обіцяє, що обидві станції будуть здані протягом наступних двох років.