Міністерство транспорту Китаю оголосило, що судна, які належать або експлуатуються американськими компаніями та особами, а також ті, що були побудовані в США чи плавають під американським прапором, підлягатимуть додатковому портовому збору за кожен рейс, починаючи з 14 жовтня.

Згідно з інформацією Reuters, ставка для американських суден, що прибувають до китайських портів з 14 жовтня, складе 400 юанів (56 доларів США) за 1 тонну нетто, відповідно до заяви китайського міністерства транспорту.

З 17 квітня 2026 року ця плата зросте до 640 юанів (89,81 долара США), а з 17 квітня 2027 року – до 880 юанів.

Для суден, що заходять до китайських портів з 17 квітня 2028 року, збори становитимуть 1120 юанів (157,16 долара США) за чисту тонну вантажу.

Міністерство зазначило, що ці нововведення є контрзаходом до майбутніх портових зборів США.

Також повідомляється, що з 14 жовтня судна, побудовані в Китаї, або які експлуатуються чи належать китайським компаніям, будуть зобов’язані сплачувати збір у своєму першому порту заходу в Сполучених Штатах. Аналітики оцінюють, що збори можуть досягти понад 1 мільйон доларів для судна, яке перевозить більше 10 000 контейнерів, і можуть поступово зростати до 2028 року.

Судна, що належать або експлуатуються китайськими компаніями, стикнуться з фіксованою платою у розмірі 80 доларів США за чистий тоннаж за рейс до США.

Експерти оцінюють, що китайські збори на американські судна можуть завдати менше шкоди, ніж збори, які США накладуть на китайські судна.

Протягом останніх двох десятиліть Китай став світовим лідером у суднобудуванні, а його найбільші верфі працюють над як комерційними, так і військовими проектами.

Відповідно до даних військових та галузевих аналітиків, минулого року китайські верфі побудували понад 1000 комерційних суден, в той час як у США було збудовано менше 10.

Крім того, президенти США та Фінляндії Дональд Трамп та Александер Стубб планують підписати угоду щодо фінських криголамів і, використовуючи фінський досвід, побудувати до семи нових арктичних катерів безпеки на корабельнях, які розташовані в Сполучених Штатах.

Фото: Ali Mkumbwa on Unsplash

Від admin