Кияни звернулися до міської влади з петицією щодо заборони одного з видів транспорту в столиці. Відзначається, що маршрутки назвали “спадщиною 90-х років”. Натомість пропонується впровадити на маршрути сучасні трамваї та електробуси.
Петиція про заборону маршруток була зареєстрована на сайті Київради 23 червня 2025 року. Автором виступив Олександр Волтарніст, який зазначає, що настав час відмовитись від неекологічного транспорту, який він характеризує як “металобрухт”, на користь комунального рухомого складу.
Серед аргументів на користь позбавлення від “спадщини 90-х”, Валторніст навів кілька аспектів. Так, в умовах перевезення він зауважує, що у багатьох маршрутках не функціонують кондиціонери, а стан транспорту залишає бажати кращого. Він також додає, що водіїв “ніхто не перевіряє” (хоча варто зазначити, що кожен водій проходить медичний огляд перед виходом на маршрут – Ред.).
Крім цього, автор петиції вказує на те, що водії не дотримуються стандартів обслуговування, зокрема графіків курсування транспорту та комунікації з пасажирами. Готівка, яку отримують власники маршруток, не фіксується, адже у транспорті відсутні валідатори і не видаються квитки, що призводить до ухилення від сплати податків. Також він стверджує, що у Києві не проводяться відкриті конкурси на право здійснення перевезень.
Зазначені претензії щодо стандартів обслуговування дійсно резонні – у Києві періодично виникають скандали через порушення прав військових. Наприклад, у березні 2025 року водій громадського транспорту відмовився везти військовослужбовця у формі на милицях за його службовим посвідченням. В результаті водія звільнили, але лише після втручання Укртрансбезпеки.
У середині лютого ми також повідомляли, що в Києві сталося два інциденти за один день, пов’язані з нехтуванням прав військових. Один з водіїв маршрутки відмовився везти військовослужбовицю по посвідченню та ще й образив її, назвавши “п’яним бидлом”.
За дві доби після реєстрації петиції її вже підписали понад 200 киян. Отже, існує ймовірність, що за два місяці, які відведені, аби вона набрала 6 тисяч підписів, необхідна кількість респондентів підпише звернення, і його розгляне міська влада.
Як на маршрутах поступово зникатимуть жовті “Богдани” і чому в автобусах не буде валідаторів
Нагадаємо, ще у листопаді 2024 року Інформатор повідомляв, що жовті маршрутки “Богдан А-092” поступово зникатимуть з київських маршрутів. Наразі сотні таких мікроавтобусів виставлені на продаж на електронних торгових платформах, за ціною від 4 до 10 тисяч доларів (залежно від стану), а підприємці кажуть, що транспорту замінюють на більш комфортабельний за вказівкою міських чиновників. Ті, що ще курсують Києвом, поступово виводитимуть та спрямовуватимуть в регіони.
Також було зазначено, що у Києві планується запровадження безготівкової оплати в маршрутках до кінця 2025 року. Про це просять киян в численних петиціях. Але головна умова – згода самих перевізників на перехід від виключно готівкової форми розрахунку. Тут можуть виникнути труднощі, адже, як показав експеримент у маршрутках Києва у 2023 році, транспортники не зацікавлені в “виході з кешу”.