Зміст:
«Київпастранс» витратить понад 130 млн грн на нову тягову підстанцію для тролейбусів.
Комунальне підприємство «Київпастранс» оголосило тендер на закупівлю модульної комплектної тягової підстанції з орієнтовною вартістю 131 581 566,67 гривень. Це придбання заплановане в рамках робіт 2025 року.
Нова підстанція повинна забезпечити електропостачання для тролейбусних ліній, що обслуговують п’ять маршрутів.
У пресслужбі підприємства наголошують, що нинішня підстанція вичерпала свій ресурс: вона введена в експлуатацію ще в 1962 році, розміщена в аварійному приміщенні, а її електрообладнання вже застаріло.
«Встановлення сучасної модульної комплектної підстанції підвищить надійність і якість електропостачання тролейбусних ліній завдяки сучасним системам захисту, контролю, моніторингу та керування», — повідомили в «Київпастрансі».
Чому оновлення — нагальна потреба
Поточна підстанція, яка живить тролейбусні маршрути, збудована у 1962 році — тобто її експлуатація триває понад 60 років. За інформацією підприємства, вона не відповідає сучасним вимогам безпеки та експлуатації: приміщення має ознаки аварійності, а внутрішнє обладнання повністю відпрацювало свій ресурс.
Через це можливі збої в подачі електроенергії, що впливає на рух тролейбусів — як на регулярність графіків, так і на комфорт та безпеку пасажирів. Нова підстанція повинна забезпечити стабільне та безпечне живлення і зменшити ризики аварій.
Переваги модульної підстанції
- Сучасні системи контролю та захисту — нове обладнання передбачає моніторинг і автоматичне керування, що підвищує рівень безпеки та оперативності реагування.
- Кращі екологічні та пожежні показники — сучасні рішення відповідають вимогам з екологічності й протипожежної безпеки, на відміну від застарілих установок.
- Надійне живлення для тролейбусів п’яти маршрутів — це дозволить зменшити кількість перебоїв у роботі контактної мережі.
- Підтримка реформ та програм модернізації транспорту — оновлення інфраструктури відповідає загальній стратегії розвитку громадського транспорту.
Контекст: модернізація транспорту у 2025 році
Окрім заміни тягових підстанцій, «Київпастранс» у 2025 році ініціює й інші закупівлі — зокрема нові низькопідлогові тролейбуси та автобуси. Наприклад, у вересні 2025 року планується тендер на придбання 40 низькопідлогових тролейбусів із безбар’єрним доступом та 20 автобусів малої місткості.
Ці закупівлі є частиною ширшої програми оновлення рухомого складу та транспортної інфраструктури з метою підвищення якості пасажирських перевезень у місті.
Згідно з планами модернізації, оновлення має охопити як підстанції, так і рухомий склад, контактні мережі та стандарти обслуговування пасажирів.
Що зміниться для мешканців — очікувані результати
Якщо тендер пройде успішно і модульну підстанцію встановлять до кінця 2026 року, пасажири та мешканці можуть розраховувати на такі покращення:
- стабільніший рух тролейбусів без частих перебоїв, спричинених аваріями підстанцій;
- вищий рівень безпеки та зниження ризику аварій завдяки сучасному обладнанню;
- покращення якості перевезень і комфортніші умови для пасажирів;
- поетапне оновлення застарілої інфраструктури громадського транспорту відповідно до плану розвитку «Київпастранс».
Підсумовуючи, модернізація тягових підстанцій — це не лише технічна заміна обладнання, а важливий стратегічний крок для забезпечення надійної та безпечної роботи електротранспорту столиці. Встановлення сучасної модульної підстанції підвищить стабільність тролейбусних ліній, зменшить ризики аварій і перерв у русі, а також створить основу для подальшого масштабного оновлення громадського транспорту, роблячи його більш комфортним, екологічним і безпечним для кожного мешканця Києва.
Створено за матеріалами: 44.ua