Осінній сезон у київському метрополітені розпочався не лише з пасажирських черг, але й з кадрових проблем. Дефіцит персоналу, що складав близько 20% навесні, не вдалося подолати за пів року. Наразі підприємство намагається виправити ситуацію, організовуючи ярмарок вакансій та відкриваючи набір на курси машиністів.

Київський метрополітен оголосив новий набір співробітників. Станом на початок вересня у підземці відкриті вакансії для багатьох спеціалістів – від вантажників і прибиральників до інженерів, економістів і електромеханіків. Найбільшою є потреба у робітничих спеціальностях: слюсарях з ремонту рухомого складу, слюсарях-електриках, електромонтерах та електромеханіках.

Згідно з відкритими вакансіями, найбільш запитувані пропозиції мають наступні умови оплати:

  • Слюсар з ремонту рухомого складу – зарплата варіюється від 12 до 15,5 тис грн в залежності від розряду, плюс надбавки за вислугу років (+7%).
  • Слюсар-електрик з ремонту електроустаткування – 13-16 тис грн, також з доплатами за стаж.
  • Електромонтер – від 14 до 18 тис грн, з доплатами 12-24% за шкідливі умови праці.
  • Електромеханік – від 22,6 тис грн, з надбавками: +12% за шкідливість та +7% за стаж.
  • Інженер (наприклад, провідний інженер-конструктор) – від 26,8 тис грн, з можливістю доплат за досвід і вислугу.

Машиністи отримують ще вищу зарплату, набір на підготовку яких уже розпочато – курси стартують 6 жовтня 2025 року та триватимуть майже пів року. Навчання безкоштовне, а учасники отримуватимуть щомісячну стипендію у розмірі 9 тис грн. Теорія супроводжується практичними заняттями в електродепо та на лініях, а після успішного складання іспитів випускники отримують роботу з зарплатою від 34 тис грн.

Окрім зарплат, у метро обіцяють і соціальний пакет. Він включає оплачувану щорічну відпустку, лікарняні, надбавки за стаж та роботу в шкідливих умовах. Працівникам гарантують офіційне працевлаштування, стабільний графік, а частині фахівців – медичне обслуговування на підприємстві. Ці гарантії, згідно з керівництвом, мають стати додатковим стимулом для потенційних кандидатів.

Щоб залучити нових співробітників, 10 та 11 вересня у вестибюлі станції “Позняки” проходитиме ярмарок вакансій. Тут можна буде дізнатися деталі працевлаштування, умови роботи та соціальні гарантії. Organizers зазначають, що консультанти допоможуть і тим, хто бажає пройти навчання на машиніста.

Однак, у коментарях під анонсами вакансій користувачі соціальних мереж акцентують: важливі не лише інформаційні зустрічі, а й реальні стимули. “Якби підземка забезпечила бронювання від мобілізації, люди охочіше йшли б працювати”, – пише один із киян. Інші додають, що “слюсар за 13–15 тисяч у Києві довго не затримається. За таку роботу повинні платити вдвічі більше”. Лунають також зауваження про складність графіків: “Нічні зміни для монтерів і шкідливі умови не компенсує надбавка у кілька тисяч”.

Ситуація з кадрами є непростою вже досить тривалий час. Ще навесні ми згадували, що метрополітен шукає понад 40 спеціальностей. Зарплати коливалися від 12 до 21 тисячі гривень для робітників і від 26 до 27 тисяч для інженерів, але цього не вистачило для заповнення кадрового дефіциту. Тож зараз Київський метрополітен знову намагається знайти людей, без яких нормальне функціонування підземки є неможливим.

Як вирішують проблеми маршрутники, і чи дозволять сідати за кермо автобусів з 18 років

Нагадаємо, у листопаді 2024 року Інформатор повідомляв, що у Києві та області з’явилась безліч оголошень про роботу водіями маршруток. Багато роботодавців пропонують проживання у гуртожитках, харчування та комфортабельний транспорт. Деякі з них навіть повідомляють, що їхні водії отримують бронювання від мобілізації. Це може свідчити про те, що неформальна угода між ТЦК та автотранспортними підприємствами щодо відсутності інтересу до водіїв втратила свою актуальність – і тепер співробітники Центрів комплектування можуть мобілізовувати навіть водіїв громадського транспорту.

Також у травні 2024 року ми згадували про дискусію в Україні щодо можливості прийому на роботу водіїв громадського транспорту, починаючи з 18 років. Це питання особливо актуальне для Києва та інших міст – адже через мобілізацію та проблеми з бронюванням столиця відчуває величезний брак водіїв автобусів та тролейбусів. Наразі ж сідати за кермо можна лише з 21 року.

Від admin

З приводу питань по сайту та реклами звертайтесь на info@lybid34.kiev.ua | Увага! Адміністрація сайту не несе відповідальності за розміщений контент на сайті, весь контент було взято з відкритих джерел.