На сайті Київської міської ради з’явилася петиція, яка може повністю змінити ситуацію з емісією “Карток киянина”. Однак до успіху ще далеко: зібрано трохи більше десятої частини голосів, які необхідні для її розгляду міським головою столиці Віталієм Кличком. А просять голову Києва зробити “Картку киянина” доступною для клієнтів всіх банків.
Петицію на сайті Київради було опубліковано 14 травня, наразі вона має понад 700 підписів з 6 тисяч необхідних. Автор Юрій Кулініч нагадує, що згідно з рішенням Київської міської ради від 20.12.2018 № 549/6600 “Про запровадження в місті Києві багатофункціональної електронної картки “Муніципальна картка “Картка киянина”, для її отримання мешканці столиці подають заяву до банку – учасника проекту “Муніципальна картка “Картка киянина” або іншого пункту оформлення та видачі муніципальних карток “Картка киянина”. Він наполягає, що таке рішення з самого початку було “абсурдним і застарілим”.
“Як діючий ветеран російсько-української війни, звертаюсь із вимогою розширити перелік банків, у яких кияни могли б оформити “Картку киянина”. У мене немає жодного розуміння, чому для отримання пільг я маю відкрити новий рахунок в новому банку, послугами якого я ніколи не користувався і не збирався користуватись”, – підкреслив автор.
Під “новим банком” Кулініч має на увазі Ощадбанк – єдиний фінансовий заклад, який зараз випускає “Картку киянина”. Автор вважає, що так обмеження є проблемою для багатьох пенсіонерів столиці, а також для багатьох військових, які повернуться після війни додому.
“Люди змушені будуть звертатись до нового для себе банку, розбиратись в умовах обслуговування, в умовах використання, створювати додаткові облікові записи, завантажувати додаткове програмне забезпечення, шукати найближчі відділення. І все це через те, що міський голова вже 7-й рік не здатен розвивати раніше прийняте особисто рішення”, – йдеться у петиції.
“Монополія на киян” у дії
Інформатор писав, що рік тому, в травні 2024 року, Антимонопольний комітет закликав КМДА прибрати основи для недоброчесної конкуренції, дозволивши іншим банкам також брати участь у проєкті “Картка киянина”, і просив покарати “Ощадбанк” за агресивний маркетинг. Кияни багато разів скаржилися на банк до КМДА, втім, чиновники ніяк не реагували на їхні звернення. АМКУ підкреслив, що йдеться як про скарги на спроби нав’язувати додаткові послуги – наприклад, відкриття кредитних ліній, так і на вимогу оформлювати пенсійні рахунки лише в “Ощадбанку”. А деяким скаржникам навіть відмовляли у оформленні самої Картки киянина.
Але за цей час нічого не змінилося, й “Ощад” продовжує мати “монополію на киян”. У АМКУ свого часу не змогли пояснити Інформатору, чому Картку киянина монопольно робить “Ощадбанк”.
Також Інформатор розбирався, що робити, якщо залишився без Картки Киянина, і який алгоритм дій для її переоформлення.