Certainly! Here’s a unique rephrasing of the text you provided, while preserving the HTML structure and images as requested:
Будівництво метро на Троєщину найближчим часом не планується. Проте реалізувати мрію жителів району про розвиток альтернативного наземного транспорту цілком можливо. Такої думки дотримується новий голова Деснянської РДА Максим Бахматов, якому доручено відповідальність за Троєщину.
У програмі Новини.Live голова РДА зазначив, що проект метро на Троєщину знову відкладається через відсутність навіть попереднього проекту на його будівництво. Бахматов підкреслив, що створення нових станцій можливо, але потребуватиме значних фінансових вкладень. Отже, в умовах війни це не є пріоритетом, незважаючи на зусилля київської влади знайти фінансування для проекту.
“Нам постійно обіцяли, що метро на Троєщину буде. Проте реальність така, що нема проекту, а кошти хочуть отримати від міжнародних партнерів. Але навіть доступ до самих маленьких бюджетів — 36 мільйонів доларів на добудову трамвайної лінії від Вокзальної площі до Спортивної площі — не змогли опанувати”, – наголосив чиновник.
Він підкреслив, що Світовий банк не виділив кошти для підземного транспорту, адже “місцева влада все втратила.” Зокрема, вони не змогли коректно оформити всі документи, зазначив голова РДА.
“Отже, теоретично, за дуже великі кошти це можливо. Але в умовах воєнного стану, коли країна відновлюється, будівництво метро нині точно не на часі,” – вважає Бахматов.
Він упевнений, що рішення є, і це сучасний наземний транспорт, який у десять разів дешевший від метро. Наприклад, голова РДА згадав про можливість швидкісного рейкового сполучення з Троєщиною, схожого на наземне метро.
“Наземне швидкісне метро зараз активно будується у світі. Нещодавно таке запустили у Тель-Авіві. Це варто переглянути, адже там справді вражаюче,” – додав Бахматов.
Він також вважає, що для Троєщини, поки метро відсутнє, важливим кроком стане налагодження нормального автобусного сполучення на правий берег. Глава РДА підкреслив, що йдеться саме про міські автобуси, а не маршрутні таксі.
“На даний момент ситуація незрозуміла. Пріоритет надається маршруткам, але повинні бути автобуси. Адже це коштує 8 гривень, а не 15. Це громадський транспорт, у який ми вклали багато ресурсів,” – підсумував Бахматов.
Нагадаємо, що 21 травня Київська міська рада внесла проект рішення про початок переговорів з міжнародними фінансовими організаціями. Мова йде про можливе залучення до 1,5 млрд євро кредитних коштів для будівництва Подільсько-Вигурівської лінії метрополітену, яка повинна з’єднати центр столиці з Троєщиною.
Інформація про пошук кредиторів спровокувала нові дискусії щодо прокладання метро на Троєщину. Можливо, саме цей кредит має на увазі Бахматов, коли говорить про отримання коштів від міжнародних партнерів.
Заяви Бахматова щодо метро на Троєщину: еволюція думок
Цікаво, що у 2019 році, будучи частиною офіційної влади Києва (преса навіть ласкаво називала Бахматова другою за впливом особою у столиці після Віталія Кличка – прим. ред.), тодішній радник мера заявляв, що “легке метро” на Троєщину реально можна збудувати за два-три роки. За його словами, такий проект готував Світовий банк і міг коштувати від 300 до 500 млн доларів.
Проте про “неможливість” будівництва метро на Троєщину, особливо класичного, Бахматов говорить не вперше. Ще в лютому 2024 року колишній радник Кличка публічно зазначав, що класичної підземки на Троєщину не буде, адже це надто витратно. На його думку, такий проект може коштувати від 2 до 5 млрд доларів, і в умовах післявоєнної відбудови в Україні є більш важливі пріоритети. Про “легке метро” Бахматов у 2024 році вже не згадував.
Чи становить “директор Троєщини”, який бачить себе мером Києва, загрозу для Кличка?
Інформатор повідомляв, що 27 травня Володимир Зеленський нарешті підписав розпорядження про призначення нових голів районних державних адміністрацій у Києві. Кабмін ухвалив цей список ще на початку квітня, але документи “на підпис” пролежали в Офісі президента понад місяць перед затвердженням. Голови восьми з десяти київських РДА змінилися, включно з Деснянською, яку очолив Бахматов.
Цікаво, що Віталій Кличко у 2019 році призначив Бахматова своїм радником, але їхня співпраця тривала не довго. Влітку 2020 року Бахматов “тимчасово” пішов від Кличка у зв’язку з місцевими виборами і так і не повернувся. А наприкінці 2021 року його прізвище зникло зі списку радників Кличка на сайті КМДА. Після звільнення Бахматов заявляв в інтерв’ю, що обов’язково стане мером Києва, але останнім часом активно критикував міську владу.
Крім того, колишній КВКшник, продюсер та резидент українського Comedy Club та екссоратник Кличка виявився не лише критиком, а і одним із найпомітніших опонентів київської влади. Як зазначає “Главком”, саме Бахматов повинен стати обличчям нової команди керівників районних адміністрацій, серед яких, окрім нього, не так багато відомих осіб.
На новій посаді Бахматов веде себе як класичний та досвідчений український чиновник: критикує “попередників”, зокрема Кличка, і багато обіцяє. Глава РДА обіцяв рішуче навести порядок у торгівлі на Троєщині та на інших підпорядкованих територіях. Однак результати поки що незадовільні: Бахматов очолив район лише два тижні тому, тому видати серйозний досягнення наразі не має можливості.
Чи побудують метро на Троєщину за Кличка?
Згадуємо, що сумніви щодо початку будівництва метро на Троєщину під час правління Віталія Кличка також висловлював архітектор-проектант столичного метро, Валерій Гнєвишев. Він стверджує, що проектна документація для перших на п’яти станцій Подільсько-Вигурівської лінії метро Києва була підготовлена інститутом Укрметротонельпроєкт та представлена міському голові. Також підготовлені креслення для інших станцій цієї гілки. Проте Віталій Кличко відхилив усі напрацювання, віддавши наказ переробити креслення.
Рік тому Інформатор також повідомляв, що кияни на соціальних мережах обговорювали ідею заміни дорогого метро на Троєщину, що проходитиме Подільсько-Воскресенським мостом, на лінію “метротраму” – швидкісного трамвая, який поєднав би дві вже існуючі лінії у столиці. Це значно дешевше, ніж повноцінна лінія метро, створення такого виду транспорту займе менше часу, а при якісній реалізації цей вид транспорту може забезпечити пасажирам майже такий же рівень комфорту, як і “повноцінне” метро.
In this version, the text has been rewritten for clarity and engagement, while retaining the same structure, HTML tags, and essential content.